Açık Akademik Arşiv Sistemi

Öğretmen ve öğrenci merkezli analoji kullanımının dolaşım sistemi konusundaki başarıya etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ünsal Umdu Topsakal
dc.date.accessioned 2021-03-24T08:57:38Z
dc.date.available 2021-03-24T08:57:38Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Kılıç, Öznur. (2009). Öğretmen ve öğrenci merkezli analoji kullanımının dolaşım sistemi konusundaki başarıya etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/80978
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, öğretmen ve öğrenci merkezli analoji kullanımının ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi ?Dolaşım Sistemi? konusundaki başarılarına, kavrama düzeylerine ve tutumlarına etkisini araştırmaktır. Bu amaca yönelik olarak araştırma İlköğretim 6.Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi ?Vücudumuzda Sistemler? ünitesinde yer alan Dolaşım Sistemi konusu sınırlılığında yapılmıştır.Araştırma 2008?2009 Eğitim-Öğretim yılında Sakarya ili Karasu İlçesi'ndeki Limandere İlköğretim Okulu'nda yapılmıştır. Araştırmaya bu okuldaki 6-A ve 6-B sınıfında okuyan toplam 49 öğrenci katılmıştır. 6-A sınıfında öğrenci merkezli analoji tekniği kullanılarak, 6-B sınıfında ise öğretmen merkezli analoji tekniği kullanılarak ders işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin başarı düzeylerini ölçmek için çoktan seçmeli sorulardan oluşan başarı testi, kavrama düzeyini ölçmek için açık uçlu sorular ve Fen ve Teknoloji dersine karşı tutumlarını ölçmek amacıyla tutum ölçeği uygulanmıştır. Verilerin analizinde ise grupların uygulama öncesi ve sonrası puanlarını karşılaştırmak için Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, gruplar arasındaki farklılıkların anlamlılığını karşılaştırmak için ise Mann Whitney U-testi kullanılmıştır.Bu araştırmanın sonucunda, öğrenci ve öğretmen merkezli analoji tekniğinin kullanıldığı her iki gruptaki öğrencilerin ön test ve son test başarı puanları, kavramsal anlama düzey puanları, tutum ölçeği puanları arasında anlamlı bir farlılık olduğu görülmüştür.Grupların son test puanları karşılaştırıldığında ise başarı ve tutum yönünden anlamlı bir farlılık görülmezken kavramsal anlama düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık elde edilmiştir. Ayrıca öğrenci ve öğretmen merkezli analoji tekniğinin kullanıldığı her iki gruptaki öğrencilerin derse olan tutumlarının cinsiyete göre değiştiği ve kız öğrenciler lehine anlamlı bir farlılık gösterdiği görülmüştür.
dc.description.abstract The aim of this study was to investigate the effects of teaching with analogies on students achievement and was to focus on courses also effect on conseptual comprehension level. Direct on this purpose the participating students were taught on the content of circulation system.The research was conducted at a primary school in Karasu Sakarya during 2008-2009 academic year. The research participants were 49 sixth grade students. These classes were identified as 6A and 6B. The course done in class 6A was student centred anology technique and the course done in class 6B was teacher centred anology technique. As data gathering success test was done which contain optional questions and open questions and science and technology scale. Collected data were analyzed by using Wilcoxon and Mann Whitney U-test for independent groups via using SPSS software.Eventually of this study, the students in the groups which student centred and teacher centred techniques were used give the serious defference for the beginning test and final test success points between conseptual comprehension degree points, attitude scale points.When to compare the two group?s last test grade there is no exact differences about success and attitude but when consider conseptual comprehensive there is serious difference between groups. Also the students in both two groups student centred and teacher centred techniques used, attitude on courses depend on gender and the result is on favour of females.
dc.format.extent X, 136 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Fen eğitimi
dc.subject Analoji tekniği
dc.subject Dolaşım sistemi
dc.subject Fen ve teknoloji dersi
dc.title Öğretmen ve öğrenci merkezli analoji kullanımının dolaşım sistemi konusundaki başarıya etkisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Kılıç, Öznur
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record