Bu çalışma tematik öğrenme yönteminin 6. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi ?İnsanlarda, Hayvanlarda ve Çiçekli Bitkilerde Üreme? konusundaki başarılarına ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın örneklemi, Sakarya ili Hendek ilçesinde bir ilköğretim okulunda bulunan 70 altıncı sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Bu ilköğretim okulunda bulunan sınıflardan biri deney (N=35), biri de kontrol grubuna (N=35) rastgele atanmıştır.Araştırma, 2008?2009 öğretim yılının 1. döneminde, ilköğretim 6. sınıf fen ve teknoloji dersi ?İnsanlarda, Hayvanlarda ve Çiçekli Bitkilerde Üreme? konusu üzerinde yapılmıştır. Deneysel uygulamalar başlamadan önce her iki gruba da ?İnsanlarda, Hayvanlarda ve Çiçekli Bitkilerde Üreme? konusu başarı testi, fen ve teknoloji tutum ölçeği, kişisel bilgiler anketi uygulanmıştır. Ayrıca deney grubuna bireylerin ilgi ve yetenek alanlarını tespit etmek için akademik benlik kavramı ölçeği uygulanmıştır. Kontrol grubunda dersler soru cevap yöntemi ile deney grubunda ise tematik öğrenme yöntemi ile işlenmiştir. Uygulama sonunda, her iki grupta da başarı ve tutum testleri son test olarak tekrar uygulanmıştır.Çalışmada alt problemlerin test edilmesine yönelik olarak, gruplar arasındaki farklılıkların anlamlı olup olmadığını saptamak için ilişkisiz t-testi, grup içi farklılıkların anlamlı olup olmadığını saptamak için ise ilişkili t-testi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar, tematik öğrenme yönteminin soru cevap yöntemine göre öğrencilerin fen ve teknoloji dersi ?İnsanlarda, Hayvanlarda ve Çiçekli Bitkilerde Üreme? konusunu anlamalarında anlamlı bir fark görülmemiştir. Deney grubunda fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarında anlamlı bir fark görülmezken; kontrol grubunda anlamlı bir fark görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Tematik Öğrenme, Fen ve Teknoloji Öğretimi, Üreme.
This research is considered to construct and evaluate the effect of thematic learning approach?s on the students? attitude in Science and Technology relating to the issues of reproduction in people, animals and plants. The research?s sample consist of 70 6th grade students in a secondary school in Hendek a province of Sakarya. In this secondary school, one of the classes was attained as the experimental group (N=35) and the other was attained as the control group (N=35) randomly.The research was carried out in the first mid-term in 2008-2009 of education year in the secondary school within sixth grades based on the themes of ?Performance tests related to the subject of Reproduction Theme In People, In Animals And Plants?, Science and Technology attitude scale and personal information were applied. Furthermore, there had an ?Academic self-esteem survey? been applied to the experimental group for determining abilities and interests of students. The lessons in the control group were carried out underpinning the question-answer method whereas in the experimental group the lessons were carried out based on the thematic approach. At the end of the application, in order to evaluate the effect of the activities on the students? performances and attitudes in Science and Technology, to both of the groups, the performance and attitude tests were applied as the last tests.In the research to determine the subordinate problems, relating to whether the difference between groups was meaningful an unrelated t-test and relating to the difference within the groups themselves, a related t-test were applied.The results of the researh yiels out that compared to the question-answer method the thematic approach doesn?t have a meaningful difference. Within the experimental group as there wasn?t a meaningful difference relating to the attitudes of the students towards Science and Technology, in the control group there had a big difference been detected.Key Words: Thematic learning, Teaching Science and Technology, Reproduction.