Bu çalışmada; içinde manyetik alana duyarlı sıvı bulunan Manyeto Reolojik (MR) damperin matematiksel modelleri incelenmiş. Bouc-Wen modeli iki serbestlik dereceli çeyrek araç modelinde simüle edilerek incelenmiştir. MR Damperin kontrolünde için Sky-Hook kontrol algoritması uygulanmıştır. Çalışma kapsamında sürüş ve seyahat konforu kavramları incelenmiş ve araç gövdesinin ivme değişimleri karelerin ortalamasının karekökü (RMS) ile karşılaştırılmıştır. İncelenen matematiksel modeller, MatLab/Simulink ortamında modellenmiştir. Konvansiyonel bir süspansiyon sistemi ile MR Damper süspansiyon sistemi seyahat konforu için karşılaştırılmıştır.
In this study magnetoreologic dampers (MRDamper) mathematical models have been resourced and the model have been worked on quarter vehicle suspension mathematical equations. Sky Hook control algorithm have been studied to control MR-damper suspension mathematical model. Driving confort nations have been described and vehicle construction acceleration differences have been calculated by using root main square (RMS) method at this paper. These mathematical equations which have been resourced at the paper have been modeled at MatLab/Simulink. The results of Sky Hook controlled MR Damper simulation model have been compared with results of conventional suspension system.