dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Orahan Torkul |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-24T06:35:57Z |
|
dc.date.available |
2021-03-24T06:35:57Z |
|
dc.date.issued |
2003 |
|
dc.identifier.citation |
Karadoğan, İbrahim C.. (2003). Web Tabanlı öğretim sistemlerinin kullandığı sunucuların performans optimizasyonu. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/80871 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Anahtar Kelimeler: Web Tabanlı Öğretim, Sunucu Performansı, Dinamik Web Öğeleri. Web tabanlı öğretim vermek için kullanılan Öğretim Yönetim Sistemleri(ÖYS), elektronik ortamda hazırlanan ders içeriklerinin öğrencilere İnternet üzerinden ulaştırılmasını sağlayan platformlardır. Gelişen İnternet teknolojileriyle paralel olarak yürütülen çalışmalar sonucu sanal birer okul haline gelen ÖYS 'ler sunucu tarafında çalışan dinamik Web öğelerini sıklıkla kullanırlar. Kullanıcı ile sistemin iletişimini sağlayan bu dinamik öğeler, ders ve kullanıcı bilgilerinin saklanması ve etkileşimli ortamların sağlanması gibi işlevlere sahiptir. Sunucu tarafında çalışan dinamik web öğeleri, çalıştıkları sunucuların kaynaklarım yoğun olarak kullanırlar. Yani işlemlerini yapabilmek için sunucu bilgisayarların, mikroişlemci zamanı, fiziksel bellek, sabit disk kapasitesi, ağ arayüz birimleri gibi kaynaklarını kullanırlar. Web tabanlı bir sistem söz konusu olunca, sistemin verimliliğini, oluşturulan sayfaların istek yapan kullanıcılara ulaşma süresi belirler. Bu nedenle yapılan optimizasyonlarm temel hedefi ise bu süreyi mümkün olduğu kadar kısaltmaktır. Her sistemde olduğu gibi ÖYS'lerin de kaynaklan optimum kullanması gerekir. Aksi taktirde bu tür Web tabanlı sistemlerin kullanıcıları, istenilen verimi alamayacaktır. Düşük performans ile çalışan Web tabanlı sistemlere bağlanan kullanıcılar istek yaptıkları sayfaların açılmasını uzun süre bekleyecek, işlemlerinin bazıları ya da tamamı gerçekleşmeyecektir. Hatta sunucu bilgisayarların kilitlenmesi durumlarında sistem çalışmaz hale gelebilecektir. Diğer Web tabanlı sistemlerde olduğu gibi, ÖYS'lerde de kullanılan dinamik Web öğelerinin geliştirilme aşamasından başlanarak test edilmesi gerekmektedir. Dinamik öğelerin testleri, gerçek ortam koşullan oluşturularak yoğun kullanıcı yükü altında yapılarak, sonuçlar analiz edilmelidir. Analizlerden elde edilen bulgular değerlendirilerek sistemde darboğazlara neden olan bileşenler üzerinde gerekli değişiklikler(change)/yükseltmeler(upgrade) yapılmalıdır. Bu tezde, Web tabanlı sistemlerin performans analizlerinin yapılabilmesi için bir test modeli oluşturulmuş ve ÖYS'lerin yoğun olarak kullandığı dinamik öğelerin testleri için bir yöntem geliştirilmiştir. |
|
dc.description.abstract |
PERFORMANCE OPTIMIZATION FOR SERVERS THAT ARE USED BY LEARNING MANAGEMENT SYSTEMS SUMMARY Keywords: Web Based Learning, Server Performance, Dynamic Web Content. Learning Management Systems (LMS) that are used to apply Distance Learning, are platforms which deliver electronic course content to students via Internet. Within the development of the Internet, Learning Management Systems, that frequently use server side dynamic Web content, have become virtual schools. This dynamic content provides the communication between the user and the system. Dynamic content also stores the course and the user data and provides the interactivity. Server side dynamic Web content depends on and also uses the servers' resources heavily which they are working on. hi other words, in order to operate on data, this kind of content uses the processor time, physical memory, hard disk capacity and network interface units of the servers. As all systems, Learning Management Systems should use the resources optimum. Otherwise, the users of the systems will suffer from the weak and slow responses. The users connected to slow systems, will have to wait the pages that they are requisted, for a long time; and the operations they attempted to do will be partially or totally unsuccessful. Even, if the server hangs up, the system will gone unoperatable. If we mention about Web based systems, the time interval between the user request and the server response determines the productivity. So the objective of the optimizations are to reduce this time interval. The dynamic content that is used within Learning Management Systems must be tested carefully as in other Web based systems. Such tests should be made under real environment conditions and under heavy user load, then results must be analyzed. After the findings which are obtained from the analysis are evaluated, the required changes/upgrades can be made on the components that cause the bottlenecks. XIIn this thesis, a test model was built to analyse the performance of Web based systems and a method was developed to test the server side dynamic contents that are used by LMS'. Yll |
|
dc.format.extent |
XII, 108 yaprak : şekil ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Web tabanlı öğretim |
|
dc.subject |
Sunucu performansı |
|
dc.subject |
Dinamik web öğeleri |
|
dc.title |
Web Tabanlı öğretim sistemlerinin kullandığı sunucuların performans optimizasyonu |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Bilişim Mühendisliği Anabilim Dalı, Bilgisayar ve Bilişim Mühendisliği Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Karadoğan, İbrahim C. |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|