dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Mehmet Sandalcı |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-24T06:35:54Z |
|
dc.date.available |
2021-03-24T06:35:54Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.citation |
Kulaksız, Erdan. (2006). Aşağı Sakarya taşkın analizi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/80848 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Anahtar Kelimeler: Taşkın ötelemesi, Kinematik dalga modeli, Taşkın zararları, Taşkından korunma metotları. Bu çalışmada E.İ.E den alman 30 yıllık taşlan debileri kullanılmıştır. 5, 10, 25, 100, 500 ve 1000 yıllık taşkın debileri istatistik yöntemlerle hesaplanmıştır. Doğançay ile Sakarya Nehrinin Karadeniz'e döküldüğü kesitler arasındaki enkesitler çıkartılmıştır. Bu enkesitlerin güvenle geçirebileceği debiler hesaplanmış ve istatistik yöntemlerle bulunan taşkın debileri ile karşılaştırılmıştır. Öte yandan bulunan 5, 10, 25, 100, 500 ve 1000 yıllık taşkın debileri son kesit olan Yeni Mahalle Köprüsüne kadar ötelenmiştir. Sonuçta sadece Tuzla köprüsünün bulunduğu kesitin yeterli olmadığı görülmüştür. Ayrıca söz konusu kesitte sürekli taşkınların görülmesi de çalışmayı desteklemektedir. ix |
|
dc.description.abstract |
FLOOD ANALYSE OF DOWN SAKARYA SUMMARY Key words: Flood Routing, Kinematik Wave Model, Flood Damages, Avoid Flood Methods. The information of flood of last 30 years that is given by E.I.E. is used for this study. Mass flow rates of floods for 5,10,25,100,500 and 1000 years are calculated by statistical methods. Wide sections of the places where Dogancay and Sakarya River reach Blacksea are defined. Safe mass flow rates of these wide sections are calculated and compared by the overflow mass flow rates that are calculated by statistical methods. At the same time, calculated flood mass flow rates for 5,10,25,100,500,1000 years are routed to the Yeni Mahalle Bridge which is the last section. As a result, İt is seen that only the section of Tuzla Bridge is insufficient. In addition, seeing several overflows in mentioned section so often supports this study. |
|
dc.format.extent |
X, 76 yaprak : şekil ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Taşkın ötelemesi |
|
dc.subject |
Kinematik dalga modeli |
|
dc.subject |
Taşkın zararları |
|
dc.title |
Aşağı Sakarya taşkın analizi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, Hidrolik Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Kulaksız, Erdan |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|