dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Mehmet Sandalcı |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-24T06:35:51Z |
|
dc.date.available |
2021-03-24T06:35:51Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.citation |
Şafak, Ali Osman. (2005). Sakarya ili Karasu ilçesi kıyı çizgisinin bir matematik modelle incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/80822 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Anahtar Kelimeler: Katı madde taşınımı, Kıyı çizgisi, Dalgalar, Akıntılar. Kıyı şeridinin aşınmaya müsait kısımlarının zamana bağlı olarak ufalanmasıyla meydana gelen kum ve çakıl gibi katı maddeler denizde oluşan rüzgar dalgalan ve akıntılar vasıtasıyla bir yerden bir yere taşınırken kıyı çizgisinde değişikliklere neden olurlar. Denizlerde taşman katı maddenin taşınımına neden olan ana etken rüzgar dalgalarıyla oluşan kıyıya dik ve kıyıya paralel akıntılar olup, med-cezir ve yoğunluk farklarından dolayı ortaya çıkan akıntılarda önemli bir yer tutar. Ülkemiz kıyılarında görülen katı madde hareketinin en önemli sebebi rüzgar dalgalandır. Aynı zamanda taşınmaya müsait kıyı şeridlerinde kıyı çizgisinin sürekli değişmesi kıyı yapılarının kullanım ömrünü azaltmaktadır. Bu çalışmada rüzgar dalgalarıyla oluşan kıyı boyu akıntısının kıyıda yaptığı etkiler incelenerek olayın matematik bir dille ifade edilmesine çalışılmıştır. xii |
|
dc.description.abstract |
ANALYSIS BYA MATHEMATICAL MODELLING OF SHORELEVE AT KARASU DISTRICT OF SAKARYA CITY SUMMARY Key words: Coastal sediment transport, Shoreline, Waves, Currents. Beach profiles may change depending on the wave and current conditions while choesionless materials such as sand and gravel eroded from some beaches has been carried on other places along the shoreline due to wave-current motion. Coastal sediment transport is via perpendicular and paralel currents to the shoreHne due to the waves generated by the wind. Longshore currents are caused by waves that approach the coast obliquely. They cause the longshore transport of sand, which is the principal elemant of 1he littoral sediment budget at most coastal sites. in addition, the tidal flows and density currents change water between the sea and the inland waters, which leads to deposition in the low energy areas of coast. On our coasts, the waves generated by the wind are the main causes for the movement of sediment. However, the changes on the shoreline require the maintenance by causing structural damage. This study is presented by a mathematical modeling in order to analyze changes in the shoreline due to waves generated by the wind as it propagates alongshore from the deep sea to the shore. *«. XIII |
|
dc.format.extent |
XV 76 yaprak : şekil ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Katı madde taşınımı |
|
dc.subject |
Kıyı çizgisi |
|
dc.subject |
Dalgalar |
|
dc.subject |
Akıntılar |
|
dc.title |
Sakarya ili Karasu ilçesi kıyı çizgisinin bir matematik modelle incelenmesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, Hidrolik Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Şafak, Ali Osman |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|