dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Can Karavul |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-24T06:35:46Z |
|
dc.date.available |
2021-03-24T06:35:46Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.citation |
Yıldırım, Eray. (2005). Sakarya –Arifiye fay hattının sismik ve elektrik yöntemlerle tespit edilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/80784 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Anahtar Kelimeler: Fay, Deprem, Sismik, DES Bu çalışmanın amacı; 17 Ağustos 1999 / Marmara depreminde kınlan ve bazı alanlarda yüzey kırığı belli olan Arifîye fay hattının tespit edilmesidir. Bu amaca yönelik olarak, Sismik kırılma ve Rezistivite yöntemleri kullanılmıştır. İnceleme alam ile ilgili önceden yapılmış çalışmalar ve bölgeye ait haritalar incelenerek, arazi gözlemleri yapılmıştır. Jeofizik yöntemlerin uygulanabilmesi için 4 profil yeri belirlenmiştir. Yapılan bu ölçümler sonucunda; Arifîye fayının yaklaşık K81B doğrultusunda ve fayın yeryüzündeki izinin genişliği ortalama 98 metre olduğu tespit edilmiştir. Bu fay TEM otobanını, Eskişehir - Adapazarı arası ulaşımı sağlayan tren yolunu kesmektedir. TEM otobanı, bu fayın güney kısmına taşınması gereklidir. Çünkü olası bir depremde TEM otobanı tekrar zarar görecektir. Fay tarafından kesilmesi kaçınılmaz olan, Eskişehir - Adapazarı arası ulaşımı sağlayan tren hattının ileride olabilecek bir depremde hasar görebilme olasılığının yüksek olması nedeniyle, deprem esnasında ve sonrasında olabilecek kazalara karşı erken uyarı sisteminin kullanılması gerekmektedir. xı |
|
dc.description.abstract |
THE DETERMINATION OF SAKARYA - ARIFIYE FAULT LINE WITH SEISMIC AND ELECTRIC METHODS SUMMARY Key Words: Fault, Earthquake, Seismic, VES The aim of this study which the Arifiye fault which was ruptured and whose surface rupture was come out on some areas during the Marmara Earthquake on August 17, 1999 is to determine. Towards that purpose, Seismic refraction technique and techniques of resistivity were used. The field observations were done by doing a literature searching which is related to the survey area, and by examing maps which belong to the survey area. The four profile areas were chosen to apply geophysics methods. The results of measurements: Surface wideness of Arifiye fault's was measured around 98 metres and its direction is the N81W. The fault crosses the Trans European Motorway (TEM), and railroad which provides transportation between Eskişehir and Adapazari. TEM must be moved south (area) of the fault because it is going to damage again during a possible eartquake. The railroad between Eskişehir and Adapazari has high risk to be damaged when an earthquake occurs. Therefore, an early warning system is thougth necessarly to protect against possible damages xn |
|
dc.format.extent |
XII, 73 yaprak : harita, şekil ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Fay |
|
dc.subject |
Deprem |
|
dc.subject |
Sismik |
|
dc.subject |
DES |
|
dc.title |
Sakarya –Arifiye fay hattının sismik ve elektrik yöntemlerle tespit edilmesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Jeofizik Mühendisliği Anabilim Dalı, Jeofizik Mühendisliği |
|
dc.contributor.author |
Yıldırım, Eray |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|