dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Abdullah Mimaroğlu |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-24T06:35:37Z |
|
dc.date.available |
2021-03-24T06:35:37Z |
|
dc.date.issued |
2004 |
|
dc.identifier.citation |
Kulak, Engin. (2004). Go-kart spor araçlarının bilgisayar destekli dinamik analizleri ve incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/80680 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
Anahtar kelimeler: Go-Kart, Sonlu Elemanlar, Araç Dinamiği, Dinamik, Titreşim, Şok Analizi. Bilgisayar destekli mühendislik yöntemleri, tasarım ve analiz aşamasında harcanan zamanı kısaltmakta, tasarım parametrelerinin hızlı bir şekilde değiştirilmesini ve kontrolünü sağlamakta, tasarımcıya bu yönü ile esneklik ve kolaylık sağlayarak optimum sonuçları ortaya koymakta ve verimliliği artırmaktadır. Tüm mühendislik yapılarında, dizayn aşamasında titreşimler dikkate alınır ve rezonanstan kaçınılır. Sistemin doğal frekansı ile zorlayıcının frekansının çakışması ve bunun sonucunda kabul edilemeyecek genliklerin oluşması anlamına gelen rezonanstan kaçınılmasının ilk adımı, ilgili sistemin doğal frekansının saptanmasıdır. Bu çalışmada Go-Kart spor aracı ele alınmış, araç şasisi bilgisayar desteğiyle modellenerek, aracın statik halde ve dinamik şartlarda analizleri gerçekleştirilip tasarıma yönelik iyileştirme çalışmaları yapılmıştır. Birinci bölümde; genel taşıt dinamiği, go- kartların yapısı, araçlarda kullanılan şasi tipleri, şasi zorlanma tipleri, go-kartlarda kullanılan şasiler ve şasi tasarımının önemi ve bilgisayar destekli tasarımın avantajlarıyla ilgili genel bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde ise, statik ve dinamik ile ilgili genel bilgiler verilerek, temel kavramlar özetlenmiş ve statik, modal, dinamik ve şok analizlerinin amaç ve içeriğinden bahsedilmiş, analizlerin sonlu eleman formülasyonları verilmiştir. Üçüncü bölümde, sonlu elemanlar metoduyla ilgili genel bilgiler sunularak, modelin oluşum aşamaları, analizler için hazırlanan modeller ve içerikleri, araca uygulanan analizlerin amaç, kapsam ve sonuçlarına değinilmiştir. Dördüncü bölümde ise, go-kart aracına uygulanan yay ve sönüm elemanlı ve elemansız durumlar için statik, modal, harmonik ve şok analiz sonuçları verilmiş ve sonuçlar tartışılarak değerlendirilmiş ve somut sonuçlar ortaya konulmuştur. Beşinci bölümde ise, tüm çalışmadan ortaya çıkan somut sonuçlar verilmiştir. |
|
dc.description.abstract |
USE OF CAD / CAM SYSTEMS IN DYNAMICS ANALYSIS OF GO-KART VEHICLES SUMMARY Keywords: Go-Kart, Finite Element Method, Vehicle Dynamics, Dynamic Analysis, Vibration and Shock Analysis. Computer Aided Engineering is widely used to analyse engineering problems and to reach optimum solutions with minumum cost. In fact, Computer Aided Engineering (CAE) Methods shorten the time that is spent during analysis and design. İn adition to this, it provides to change rapidly design parameters and provides the control through all stages of the design process. During the design, one of the main problem is the vibration of the structure. Therefore, it is important to consider and to study this problem in detail. In this field, it is very important to note that, determining the natural frequency of the system is the first step to abstain from the resonance which resulting to coincide the frequency of the force with the natural frequency of the structure. In this study, the Vibration and Shock problems of the Go-Kart chassis were studied and analized using CAE Sistems. Analysis were been realized in the conditions of the static and dynamic. The First Section presents background of vehicle dynamics, the types of the chassis used in vehicles and go-kart sport cars and adventages of the computer aided design and manufacturing systems. The Second Section presents static, dynamic and crash mechanics and their formulation. The Third Section presents general view of go-kart chassis modelling. The Fourth section presents dynamic and shock analiysis results, discussion of the results. Finally, the last section presents the outcome conclusions of this study. XV |
|
dc.format.extent |
XV, 127 yaprak : şekil ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Go-kart |
|
dc.subject |
Sonlu elemanlar |
|
dc.subject |
Araç dinamiği |
|
dc.subject |
Dinamik |
|
dc.title |
Go-kart spor araçlarının bilgisayar destekli dinamik analizleri ve incelenmesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı, Makine Tasarım ve İmalat Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Kulak, Engin |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|