ÖZET Anahtar Kelimeler: Enstrürnental analiz, internet destekli öğretim, kimya öğretimi Bu araştırmanın amacı Enstrürnental Analiz dersinde internet destekli öğretim kapsamında kullanılan multimedya ortamında verilen ders notlarının öğrencilerin derse olan tutumlarını nasıl değiştirdiğinin araştırılması ve internet destekli öğretimin üniversitelerin lisans düzeyi kimya öğretiminde uygulanabilirliğinin araştırılmasıdır. Bunun yanında araştırmaya katılan öğrencilerin internete karşı tutumları ile interneti ne kadar kullandıklarının tespit edilmesi de araştırmanın amaçları arasında yer almaktadır. Enstrürnental Analiz dersinde gerçekleştirilen internet destekli öğretim çalışmaları sonrası dersi internet destekli olarak alan 4. sınıf öğrencileri ile geleneksel sınıflarda alan 3. sınıf öğrencilerine İnternet Kullanım Anketi, İnternet Tutum Ölçeği ve Enstrürnental Analiz Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen verilerden yüzdelikler, farklılığı ortaya çıkarmak üzere iki değişkenli faktörler için t-testi ve çok değişkenli faktörler için ise one-way anova yöntemleri kullanılmıştır. İstatistiksel analizler sonucu iki grup arasındaki çeşitli farklılıklar tespit edilmiştir. Derslerin internet destekli olarak yapılmasının öğrencilerin derse olan ilgilerini artırdığı gibi internete olan ilgilerini de artırdığı tespit edilmiştir. Teknolojinin öğretim faaliyetlerine hizmet ettiği bir çağda bu durumdan yararlanma gerekliliğini göz önünde bulundurarak kimya öğretiminde İnternet destekli öğretimin uygulanabilir olduğu sonucuna varılmıştır. xıv
IMPACT OF INTERNET SUPPORTED TEACHING ON STUDENT ATTITUDES IN INSTRUMENTAL ANALYSIS SUMMARY Keywords: Instrumental Analysis, internet supported teaching, chemistry teaching The aim of this research is to investigate how the course notes that are included in the internet supported teaching and given by multimedia environment effect the attitudes of students towards to lesson and to investigate feasibility of internet supported teaching in chemistry teaching. Besides, the attitudes of students that are participated, towards to internet and how often they use internet are also the goals of this study. After internet supported studies in Instrumental Analysis course, a questionnaire about how often the internet used, internet attitudes scale and instrumental analysis attitudes scale have been applied to the students of 4. class, who have been taken the course by internet supported and to the students of 3. class who have been taken the course by classical approach. The datas obtained by the questionnaire have been used to determine the percentages and to be able to determine the differences t-test for two variable factors and one-way anova test for multiple variable factors have been used. After statistical operations the differences and similarities between two groups have been determined. It is determined that the attitudes of Student towards the course and also to the internet have been increased. The necessities of internet supported teaching in chemistry teaching is revealed xv