ÖZET Anahtar kelimeler: Tedarik Zinciri, Lojistik, ERP, MRP, MRP II, Elektronik Ticaret, B2B, B2C, İnternet Tabanlı Tedarik Zinciri Yönetimi, Rekabet İnternetin gelişmesi elektronik data transferini (EDI) kolaylaştırmış ve e-ticaret diye adlandırılan yeni bir dönemi başlatmıştır. Tedarik zinciri, mal/hizmet transferinden daha ziyade bilgi transferiyle mümkün olur. Ana firma - müşteriler - tedarikçiler arasında kurulacak zincir halkaları, en zayıf noktası kadar kuvvetli olacaktır. Sürekli işbirliği hatta stratejik ortaklıklarla kuvvetlendirilebilecek zincir, rekabet avantajı da getirecektir. Çalışmamızın birinci bölümünde; Tedarik Zinciri (TZ) nedir, dünyadaki eğilimi hangi yöne doğru gitmektedir gibi soruların cevabı aranırken; ikinci bölümünde ise otomotiv ana sanayisine dayalı olan bir Web Tabanlı Tedarik Zinciri uygulaması gerçeklenmiştir. Bu uygulama, müşteri firma siparişleri, tedarikçi firmaların üretim planlan ve mal/hizmet miktar düzeyleri gibi veri transferi gerektiren konulan, internet üzerinden gerçeklenmeyi hedeflemiştir.
WEB BASED SUPPLY CHAIN APPLICATION SUMMARY Keyword: Supply Chain (SC), Logistics, ERP, MRP, MRP II, E-Commerce, B2B, B2C, Web Based Supply Chain Management, Competition By developing internet have Electronic Data Interchange (EDI) have made easy and have start a new term called as e-commerce. Supply chain will be possible with the transfer of knowledge rather than good/service transfer. The chain circles which will set up between main firm-customer-supplier will be as strong as the weakest point. In addition to continuous cooperation, chain which can be strengthening with strategic partnerships also provides competitive advantage. While in the first section of the study are searched for answers of questions such as "What is supply chain?", "What about SC's trend goes on in the world", as for the second section, implemented a Web Based Supply Chain Software application based on automotive main industry. This application have aimed to implement based on internet to subjects to be require data transfer such as customer firm orders, product plans of supplier and good/service inventory levels. XI