Açık Akademik Arşiv Sistemi

Directx tabanlı üç boyutlu oyun motoru tasarımı

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Cemil Öz
dc.date.accessioned 2021-03-23T13:03:44Z
dc.date.available 2021-03-23T13:03:44Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/80489
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bilgisayar oyunları günümüz yazılım dünyasında çok büyük bir yer kaplamaktadır. Her geçen gün kapladıkları bu alan daha da büyümektedir. Bu günün bilgisayar oyunları yüz milyonlarca dolar gelir getirerek Hollywood film piyasası ile yarışmaktadırlar. Fakat bilgisayar oyunlarını geliştirmek yıllar alabilmektedir. Bu da oyun geliştirmeyi oldukça masraflı bir iş haline getirmektedir. Oyun motorları sayesinde oyunlar çok daha kolay ve hızlı geliştirilebilmektedir.Bu tez çalışmasında DirectX kütüphanelerini kullanarak üç boyutlu bir oyun motoru geliştirilmiştir. Motor için sırası öncelikle yardımcı kütüphaneler geliştirilmiştir. Ardından DirectX' i kapsayacak olan ara yüzler tasarlanmıştır. Sonraki aşamalarda sırası ile ışık, kaplama, zemin, kamera, model ve sahne yönetim mekanizmaları geliştirilmiştir. Programcı bu mekanizmaları kullanarak çok daha kolay bir şekilde oyun geliştirebilecektir. Diğer motorlardan farklı olarak birden fazla model formatını okuyup, sahne içerisinde hareket ettirilebilmektedir. Zemin oluşturma mekanizması sayesinde de sanal dünyalar hızlı bir şekilde tasarlanabilmektedir.
dc.description.abstract Today, computer games have a big place in the software world and every passing day this place is getting bigger. With their massive income, today's computer games compete with Hollywood. But making a computer game may take years. For that reason developing a game can be expansive. In that moment game engines enter the scene. With game engines creating a game became much more easy.In this thesis a 3D game engine based on DirectX libraries was developed. First, utulity library was created. After that a layer between the engine and DirectX was built. In the next stages, model,texture, light, terrain, camera and scene manager were developed. Through using the libraries of the game engines, programming a game is become much more easier. With the editor inside the engine, designers can easily create their game world. As a result , a job may take years can be done in months.
dc.format.extent XII, 83 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Oyun Motoru
dc.subject Directx
dc.title Directx tabanlı üç boyutlu oyun motoru tasarımı
dc.type TEZ
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Bilişim Mühendisliği Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Ayar, Kayhan
dc.relation.publicationcategory masterThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record