dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Zengin |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-23T13:03:39Z |
|
dc.date.available |
2021-03-23T13:03:39Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/80476 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
1997 yılında Amerika Savunma Bakanlığı tarafından kurulan ADL organizasyonuna, federal ve özel kurumlara önderlik etmesi ve eğitim ihtiyaçlarına destek olması amacıyla kullanılacak teknoloji tabanlı eğitime yönelik standartlar geliştirmesi görevleri verilmiş ve ilk geliştirme laboratuarları da bizzat savunma bakanlığı tarafından kurulmuştur. ADL'nin çalışmaları doğrultusunda, e-öğrenme alanında geliştirilmiş birçok standart ve spesifikasyon tek bir başvuru modeli çatısı altında toplanmaya başlanmıştır. SCORM olarak adlandırılan bu model, web tabanlı öğrenme metodunu, öğrenme içeriğinin ulaşılabilirliğini ve yeniden kullanımını en üst düzeye çıkartabilecek en iyi yöntem olarak kabul görmektedir.Bu çalışmada, ?Veri Haberleşmesi ve Bilgisayar Ağları? dersinin öğretimi için internet tabanlı dinamik bir uzaktan eğitim arayüzü geliştirilmiştir. Bu arayüzde, XML ve AS programlama dilleri kullanılarak SCORM standartları desteklenmiştir. Arayüzü geliştirmeden önce, eğitim kurumları tarafından kullanılan başarılı Eğitim-Öğretim Yönetim Sistemleri (ÖYS) araştırılarak, bütün bu organizasyonların çalışmaları SCORM ile birleştirilmesi hedef haline getirilmiştir.Yapılan bu çalışma, WITPET adı altında Meslek ve Teknik Liselerdeki elektrik, elektronik ve bilişim teknolojileri alanlarında çalışan teknik öğretmenler için mesleki yeterliliklerinin artırılmasına yönelik yapılan proje eğitiminde kullanılmıştır.Anahtar kelimeler: Uzaktan Eğitim, Eğitim-Öğretim Yönetim Bilgi sistemi, SCORM (Paylaşılabilir İçerik Nesnesi Başvuru Modeli), XML (Genişletilebilir Metin Dili), Captivate, Flash, AS (Action Script), FireWorks, DHTML |
|
dc.description.abstract |
ADL was established in 1997 to standardize and modernize the delivery of training and education. The Department of Defense (DoD) Office of the Under Secretary of Defense for Personnel and Readiness (OUSD P&R) oversees the ADL Initiative. The vision of the ADL Initiative is to provide access to the highest-quality learning and performance aiding that can be tailored to individual needs and delivered cost-effectively, anytime and anywhere. The ADL Initiative developed the Sharable Content Object Reference Model (SCORM) and the ADL Registry.In this study, a dynamic distance education interface has been developed for ?Data communication and Computer Networks? Course with the help of XML and AS languages have supported SCORM standarts. At the begining of this study, successfull Learning Management Systems (LMS) used by Educational Institution were investigated.This study was used a Project is called WITPET. Technical teachers working in the fields of electrical, electronic and computer in Vocational and Technical High School have benefited in this Performed study. |
|
dc.format.extent |
XI, 69 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Uzaktan Eğitim |
|
dc.subject |
Eğitim-Öğretim Yönetim Bilgi Sistemi |
|
dc.subject |
SCROM( Paylaşılabilir İçerik Nesnesi Başvuru Modeli) |
|
dc.subject |
XML( genişletilebilir Metin Dili) |
|
dc.subject |
Captivate |
|
dc.title |
Bilgisayar ağları dersinin SCORM uyumlu olarak uzaktan eğitime hazırlanması |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Akbaş, Mustafa |
|
dc.relation.publicationcategory |
masterThesis |
|