Açık Akademik Arşiv Sistemi

Otomotiv servislerinde kalite yönetim sistemi ve uygulama süreci

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor İsmet Çevik
dc.date.accessioned 2021-03-23T13:03:38Z
dc.date.available 2021-03-23T13:03:38Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/80475
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Otomotiv sektöründe hizmet veren markaların, müşterileri karşısında değer yaratmak, farklılıklar ortaya koymak ve saygın bir imaj oluşturmak gibi zorunlulukları bulunmaktadır. Rekabetin en üst düzeyde yaşandığı bu sektörde ülkeler, adeta markaları üzerinden savaşmakta ve pazar paylarını artırabilmek için kıyasıya bir mücadele ortaya koymaktadır. Maliyetlerin düşürülmesi, tasarımlarının çekiciliği, güvenlik ve fonksiyonellik gibi parametrelerin yanı sıra son dönemin en popüler gücü satış sonrası hizmetlerin performansıdır.Özellikle 1980' li yıllarda endüstri alanlarında başlayan kalite üstünlüğü çok kısa bir zamanda hizmet sektöründe de belirleyici bir kriter konumuna ulaşmıştır. Otomotiv sektörünün hizmet ayağını oluşturan servislerin, kalite adına ortaya koyduğu performans, marka imajıyla sıkı bir bağ oluşturmuştur. Fakat kalitenin ve kaliteye bağlı bazı parametrelerin subjektif kavramlar içermesi ve son tahlilde bu parametrelerin ölçülemiyor olması, sistemsel kurulumları zorunlu hale getirmiştir.Bu çalışmada, otomotiv servislerinin mevcut çalışma sistemlerinin incelenmesi ve Uluslararası bir model olan ISO 9001 Kalite yönetim sistemi ile karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu çalışma ile servislerin, müşteri memnuniyetini elde etmedeki sistemsel alt yapıları üç ayrı kategoride ele alınmış ve değerlendirilmiştir. Kategoriler, kalite yönetim sistemi ile çalışan yetkili servisler, belgelendirilmiş bir kalite yönetim sistemi olmayan yetkili ve özel servislerden oluşturulmuştur. Bahsi geçen bu üç ayrı kategori ile sektörün güçlü ve zayıf yönleri tespit edilmeye çalışılmıştır.Otomotiv sektöründe hizmet veren markaların, müşterileri karşısında değer yaratmak, farklılıklar ortaya koymak ve saygın bir imaj oluşturmak gibi zorunlulukları bulunmaktadır. Rekabetin en üst düzeyde yaşandığı bu sektörde ülkeler, adeta markaları üzerinden savaşmakta ve pazar paylarını artırabilmek için kıyasıya bir mücadele ortaya koymaktadır. Maliyetlerin düşürülmesi, tasarımlarının çekiciliği, güvenlik ve fonksiyonellik gibi parametrelerin yanı sıra son dönemin en popüler gücü satış sonrası hizmetlerin performansıdır.Özellikle 1980' li yıllarda endüstri alanlarında başlayan kalite üstünlüğü çok kısa bir zamanda hizmet sektöründe de belirleyici bir kriter konumuna ulaşmıştır. Otomotiv sektörünün hizmet ayağını oluşturan servislerin, kalite adına ortaya koyduğu performans, marka imajıyla sıkı bir bağ oluşturmuştur. Fakat kalitenin ve kaliteye bağlı bazı parametrelerin subjektif kavramlar içermesi ve son tahlilde bu parametrelerin ölçülemiyor olması, sistemsel kurulumları zorunlu hale getirmiştir.Bu çalışmada, otomotiv servislerinin mevcut çalışma sistemlerinin incelenmesi ve Uluslararası bir model olan ISO 9001 Kalite yönetim sistemi ile karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu çalışma ile servislerin, müşteri memnuniyetini elde etmedeki sistemsel alt yapıları üç ayrı kategoride ele alınmış ve değerlendirilmiştir. Kategoriler, kalite yönetim sistemi ile çalışan yetkili servisler, belgelendirilmiş bir kalite yönetim sistemi olmayan yetkili ve özel servislerden oluşturulmuştur. Bahsi geçen bu üç ayrı kategori ile sektörün güçlü ve zayıf yönleri tespit edilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstract The marks giving service in the automobile sector, to create value in presence of their customers , to put differences in the middle and they have the obligations to produce respected images. In this sector where the competition is the highest level, the countries are fighting vitually upon the marks and to be able to increase their market shares . They are putting a cruel fighting in the middle. To reduce the costs, the attractiveness of their designs, like security and functionalism, other than these parameters the most popular power of the later period is the performance of the services after sale .Especially in the years 1980, the quality superiority beginning in the industry fields reached a level determining criterion in the sector of the service in the shortest time. The services forming the base of the automotive service sector, and the performance which they put in the middle in the name of quality made a strict link as a mark image.But the quality and some parameters depended on the quality including subjective concepts, and in the latest analysis to be unmeasurable of these parameters make sistematic institutions obligatory.In this study the examination of the present working systems of the automobile services and it was aimed to compare with the Quality Management System as ISO 9001. as an international model. With this study the services to be able to obtain the customer satisfaction their basic constructions were evaluated in three categories. The categories the authorised services working with Quality Management System, the services have not certified the Quality Management System and they were formed as authorised and private services. With these three categories it was tried to determine the strong and weak aspects of the sector.
dc.format.extent XI, 95 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Otomotiv
dc.subject Kalite yönetim sistemi
dc.subject ISO 9001 Kalite yönetim sistemi
dc.subject İmaj
dc.title Otomotiv servislerinde kalite yönetim sistemi ve uygulama süreci
dc.type TEZ
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Eğitimi Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Karagül,Oğuzhan
dc.relation.publicationcategory masterThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record