dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Hakan S. Soykan |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-23T13:03:27Z |
|
dc.date.available |
2021-03-23T13:03:27Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/80447 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Son yıllarda, yakıt ekonomisinin arttırılması, gürültü ve kirletici emisyon seviyelerinin azaltılması için içten yanmalı motorlar ile ilgili pek çok araştırma yapılmaktadır. Bu araştırmalarda, içten yanmalı motor içi akışın gelişimi ve yanma ile etkileşimi hakkında daha fazla bilgi gerekmektedir. İçten yanmalı motorlarda akışın zamana bağımlı, iki boyutlu ve hareketli sınır koşullarına sahip olması nedeniyle sayısal veya deneysel olarak incelenmesi oldukça zordur. Bunun yanında, motor çevrimlerinde akış çoğunlukla türbülanslıdır. Bu yüzden, analiz yapmak akışın düzenli olduğu durumlardan daha zordur. İçten yanmalı motor içi akışların diğer akış türlerinden farklılığı hacimsel sıkıştırma ve genişleme özellikleridir. Dizel motorundaki yanmanın modellenmesi sıfır boyutlu, tek boyutlu ve çok boyutlu olmak üzere üç grupta sınıflandırılabilir. Termodinamik modeller de tek ve çok bölgeli olarak iki alt gruba ayrılabilir. Bu çalışmada dört zamanlı bir dizel motor içinde gerçekleşen yanmanın analizini yapmak üzere bir algoritma geliştirilmiş ve bu algoritma ile motor performans analizi yapılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
There are several researches, especially in last decade, on internal combustion engines in order to increase the fuel economy and to decrease the level of noise and waste. That requires the more complete understanding of flow evolution and its interaction with the combustion in internal combustion engine cylinder. Fluid flow within internal combustion engine is extremely complex to analyses numerically or experimentally due to having time-dependent and two-dimensional characteristics with moving boundaries. Moreover, the flow is mostly turbulent in engine cycles, so, making analysis very difficult, than if it were laminar flow. The distinctiveness of the internal combustion engine flows is the bulk expansion and compression characteristics. Models of diesel engine combustion can be classified into two groups: thermodynamic and multidimensional. Thermodynamic models can in turn be classified into two subgroup; single- and multizone. For many years, thermodynamic models aided to both improve existing engines and develop new designs. Although these models do not use widely, provide adequate result. The mixture and place in a four-stroke engine combustion analysis was performed using. |
|
dc.format.extent |
X, 54 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
HAD (Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği) |
|
dc.subject |
İçten Yanmalı Motor |
|
dc.subject |
Yanma modellemesi |
|
dc.title |
Bir dizel yanma olayının analizi |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı, Enerji Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Toksöz, Sami |
|
dc.relation.publicationcategory |
masterThesis |
|