Bu çalışmada, kavramsal değişim yaklaşımı (KDY), işbirlikli öğrenme (İÖY) ve bilgisayar destekli öğretim yönteminin (BDÖ) ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin maddenin yapısı ve özellikleri ünitesindeki kavram yanılgılarının giderilmesi ve öğrenci başarısına etkisi araştırılmış olup, kullanılan yöntemlerin öğrencilerin fen ve teknolojiye yönelik tutumları üzerine etkisine bakılmıştır.Çalışmanın örneklemini İstanbul İli, Beyoğlu ve Fatih İlçelerinde bulunan iki farklı ilköğretim okulundaki dört farklı şubede öğrenim gören 111 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Uygulama 2008/2009 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde gerçekleştirilmiştir. Şubelerden biri kontrol diğer üç tanesi de deney grubu olarak rastgele atanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak başarı ön testi, maddenin yapısı ve özellikleri son testi, fen dersine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen veriler varyans (ANOVA) ve gruplar arasındaki farklılıkların anlamlılığını karşılaştırmak için kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, KDY'nin uygulandığı gruptaki öğrencilerin; mevcut program (MP), İÖY ve BDÖ'nün uygulandığı gruplara göre maddenin yapısı ve özellikleri ünitesindeki başarılarının daha fazla olduğu görülmüştür.Ayrıca her bir grupta öğrenim gören öğrencilerin ön tutum puanları ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmazken, son tutum puanları ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Yapılan Post Hoc analizi sonucunda farkın KDY uygulanan grup ile MP'ye göre öğrenim gören gruptan kaynaklandığı ve KDY'nin uygulandığı grup lehine olduğu görülmüştür. KDY uygulanan gruptaki öğrencilerin son tutum puanlarının MP uygulanan gruptaki öğrencilerin son tutum puanlarından daha yüksek olduğu bulunmuştur.
In this research, the effects of Conceptual Change, Cooperative Learning, and Computer Assisted Learning has been studied to reconstruct the misconceptions of 7th grade students successfully on The Structure and Properties of Materials course. In addition to this, the effects of the procedures which had been applied were considered.The sampling space of this study are 111, 7th grade students in 2 different schools and 4 different classes from Beyoglu/Istanbul and Fatih/Istanbul. The examination was conducted in the second semester of 2008/2009. One of the classes was selected as the control group and other three were selected as the experimental groups. All the selections were made randomly. Preliminary success test, ending success test on the structure and properties of matters subject, and attitude scale test towards Science and Technology Class were used to collect data in this research.The data gathered by the tests was examined by using single factorial analysis of covariance (ANCOVA). The results of the examinations shows that the learning level of the students who were educated in the structure and properties of materials course by using Conceptual Change Approach were higher than the current program, Copperative Learning Approach, and Computer Assisted Learning. Moreover, , there was not a meaningful difference between the average beginning attitude scale tests in each group on the other hand, there was a meaningful difference between the average ending attitude scale tests in each group. According to Post Hoc analysis, this difference was between the conceptual change approach and current approach. The change was on behalf of the conceptual change approach . The ending attitude scale test results of the conceptual change approach was higher than the same test results of the current approach.