dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor N. İzzet Kurbanoğlu |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-23T13:03:19Z |
|
dc.date.available |
2021-03-23T13:03:19Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/80424 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı; ?Sorgulayıcı öğrenme yöntemi? ve ?Programlı öğretim yöntemine? göre hazırlanan ve yürütülen Biyoloji Laboratuarı II Dersi deney etkinliklerinin, öğrencilerin akademik başarılarına, sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarına, öz-yeterlik inançlarına ve Biyoloji Laboratuvarı Dersine yönelik tutumlarına etkisini belirlemektir.Çalışmanın örneklemini, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim dalında iki şubede okuyan, toplam 68 ikinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Uygulama, 2008-2009 öğretim yılının ikinci döneminde gerçekleştirilmiştir. Uygulamaya katılan 68 öğrenciden 30'u, ?Sorgulayıcı öğrenme yönteminin? uygulanacağı deney grubunu; 38 öğrenci ise ?Programlı öğretim yönteminin? uygulanacağı kontrol grubunu oluşturmuştur. Deneysel uygulama; haftada dört ders saatini kapsayacak şekilde dersin öğretim üyesi, araştırmacı ve araştırma görevlileri tarafından 10 haftada tamamlanmıştır.Araştırma, ön-test, son-test kontrol gruplu desende yürütülmüş ve veri toplama araçları olarak, ?Hazır bulunuşluk testi?, ?Sorgulayıcı öğrenme becerileri algısı ölçeği?, ?Biyoloji Laboratuvarına yönelik tutum ölçeği? ve ?Biyoloji Laboratuvarına yönelik öz-yeterlik inanç ölçeği? kullanılmıştır. Akademik başarının ölçülmesinde, her etkinlik sonunda açık uçlu soruların sorulmasıyla yapılan sınavların, dönem içi ve dönem sonu yapılan sınavların sonuçlarından yararlanılmıştır.Ölçeklerden elde edilen verilerin test edilmesinde, ?Kovaryans analizi? (ANCOVA), ?Bağımlı ve Bağımsız T- Testi? kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar, ?sorgulayıcı öğrenme yöntemi? ile işlenen laboratuvar dersinin öğrencilerin akademik başarılarını, ?programlı öğretim yöntemi? ile işlenen laboratuvar dersine göre daha fazla arttırdığı saptanmıştır. Ayrıca sorgulayıcı öğrenme becerileri algısı ölçeğinden aldıkları ortalama puanlar arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Bunun yanında Biyoloji Laboratuvarı öz-yeterlik inancı ve Biyoloji Laboratuvarı tutum ölçeklerinden aldıkları ortalama puanlar arasında anlamlı bir farka rastlanmamıştır.Anahtar kelimeler: Fen ve teknoloji, Sorgulayıcı Öğrenme Yöntemi, Programlı Öğretim Yöntemi, Genel Biyoloji Laboratuvarı II Deneyleri |
|
dc.description.abstract |
The purpose of the study was to determine the effects of experiment activities of Biology Laboratory II Course prepared and done according to ?Critical Learning Method? and ?Programmed Learning Method? on students? academic achievements, critical learning skills perceptions, self-efficacy beliefs and attitudes towards Biology Laboratory Course.The sampling of the study was composed of 68 second year students in total enrolled at in Sakarya University, Faculty of Education, Science Education Program. The implementation was fulfilled in the Spring term of 2008-2009 educational year. The 30 of 68 students participated into the study formed the experimental group in which ?Critical Learning Method? was implemented; and 38 students formed the control group in which ?Programmed Learning Method? was implemented. Experimental implementation was completed in 10 weeks by the instructor, researcher and research assistants as it comprised 4 course hours a week.The study was carried out as pre-test and post-test control grouped design; and ?Preparedness test?, ?The scale for critical learning skills perception?, ?Attitude scale towards Biology Laboratory? and ?Self-efficacy beliefs scale towards Biology Laboratory? were used as data collection tools. In measuring the academic achievement, the exams which include open ended questions asked after each activity and the results of midterm and final exams were used.While testing the data obtained from the scales ?Covariance analysis? (ANCOVA) and ?Dependent and Independent t-tests? were used. The findings indicated that the course done using ?critical learning method? increased the students? academic achievements more than the course done using ?programmed learning method? did. Moreover, a significant difference was found between the mean scores of critical learning skills perception scale in favor of the experimental group. Besides, no significant difference was observed between the mean scores of attitude scale towards Biology Laboratory and self-efficacy beliefs scale towards Biology Laboratory.Key Words: Science and technology, İnquiry Learning Method, Programmed Teaching Method, General Biology Laboratory II Experiments |
|
dc.format.extent |
XII, 183 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Fen ve Teknoloji |
|
dc.subject |
Sorgulayıcı Öğrenme Yöntemi |
|
dc.subject |
Programlı Öğretim Yöntemi |
|
dc.subject |
Genel Biyoloji Laboratuvarı II Deneyleri |
|
dc.title |
Sorgulayıcı öğrenme ve programlı öğretim yöntemlerine göre işlenen biyoloji laboratuvarı uygulamalarının karşılaştırılması |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Sözen, Kübra |
|
dc.relation.publicationcategory |
masterThesis |
|