dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Ergün Nart |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-23T13:03:16Z |
|
dc.date.available |
2021-03-23T13:03:16Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/80415 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu tezde, uçak motorlarının tamir ve bakımı esnasında kullanılan sökme-takma ve taşıma-depolama aparatlarından olan LPT (alçak basınç türbini) taşıma arabasının üzerine gelen statik yüklerin incelenerek, Günümüz teknolojisinin ve tasarım olanaklarının kullanılarak maliyetinin ve LPT modülünün üzerine gelen kuvvetlerle oluşan yüklemelerinin minimize edilerek mevcut tasarımın geliştirilmesi hedeflenmiştir.Bu bağlamda tasarım gereksinimleri kullanılarak mevcut tasarımın 3 boyutlu tasarım programlarında güncellenerek yeni prototip tasarımlar oluşturulmuş ve bu prototiplerin statik analizleri yine 3 boyutlu olarak analiz programları kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar ışığında, maliyet ve tasarım kriterleri optimize edilerek LPT taşıma aracı için yapılan prototipler arasında en uygun tasarımın bulunması hedeflenmiştir. |
|
dc.description.abstract |
In this thesis, a LPT carrying vehicle under the static loading, which is one of the repairing and maintenance equipments of the plane motors has been investigated and developing the design parameters and the cost by using todays technology and design possibilities was aimed.For this reason, several prototype designs were prepared and updated by using the requirements for designing in 3D design programmes. Also the statical analyses of the prototypes were performed with the 3D analysing programmes. The obtained results were used to choose the most suitable LPT carrying vehicle from the designs. |
|
dc.format.extent |
XVII, 159 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Alçak Başınç Türbini |
|
dc.subject |
Statik Analiz |
|
dc.subject |
Tasarım |
|
dc.subject |
Jet Motoru |
|
dc.title |
Uçak motoru taşıma arabası tasarımı |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Eğitimi Anabilim Dalı, Makine Eğitimi |
|
dc.contributor.author |
Bacak, Serkan |
|
dc.relation.publicationcategory |
masterThesis |
|