dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Şenol Beşoluk |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-23T13:03:11Z |
|
dc.date.available |
2021-03-23T13:03:11Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/80397 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışma; İlköğretim Fen ve Teknoloji dersinde Fen Günlüğü tutmanın akademik başarıyı ve Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumu nasıl etkilediğini araştırmak amacıyla yapılmıştır.Çalışmanın örneklemini, devlete bağlı bir ilköğretim okulu' nun 2009-2010 eğitim-öğretim yılında 6/A ve 6/B şubelerinde öğrenim gören 54 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada deney grubu olarak 6/B şubesi, kontrol grubu olarak da 6/A şubesi seçkisiz atama yapılarak belirlenmiştir. Uygulamaya başlamadan önce yapılan başarı ön testi sonuçlarının ve öğrencilerin 5. sınıf Fen ve Teknoloji dersi yılsonu puan ortalamalarının analizi sonucuna göre bu iki sınıfın başarı açısından denk oldukları görülmüştür. Çalışmada deney grubu öğrencilerine 2009-2010 eğitim-öğretim yılının birinci döneminde üç Fen ve Teknoloji dersi ünitesi boyunca Fen Günlüğü tutturulmuştur. Tutulan günlükler her hafta araştırmacı tarafından kontrol edilmiş, böylece tüm deney grubu öğrencilerinin günlük tutmaları sağlanmıştır. Bunun dışında deney ve kontrol grubu sınıflarında Fen ve Teknoloji dersi müfredat programına uygun bir şekilde yürütülmüştür.Çalışmada; deney ve kontrol grubu öğrencilerine 5. Sınıf konularından oluşan başarı testi ön test olarak, uygulamanın sonunda ?Canlılarda Üreme, Büyüme ve Gelişme?, ?Kuvvet ve Hareket? ve ?Maddenin Tanecikli Yapısı? ünitelerini kapsayan Fen ve Teknoloji Başarı Testi son test olarak uygulanmıştır. Akınoğlu (2001) tarafından geliştirilen ?Fen ve Teknoloji Tutum Ölçeği? çalışma kapsamındaki öğrencilere ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin öğrenme stillerini belirlemek amacıyla Ersoy (2003) tarafından geliştirilen ?Öğrenme Stilleri Ölçeği? uygulanmıştır. Çalışmanın sonunda öğrencilerin yaptıkları uygulamayla ilgili görüşlerini almak amacıyla açık uçlu sorulardan oluşan ?Görüşme Anketi? uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda elde edilen verilerin analizi SPSS 15 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, ortalamaların karşılaştırılması amacıyla ANCOVA, ortalamaların arası farkların test edilmesi amacıyla t-testi ve öğrenme stilleri ile fen başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi için Pearson Korelasyon analizi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda elde edilen veriler, konuları yazarak tekrar etmeye olanak sağlayan Fen Günlüğü tutmanın öğrencilerin akademik başarılarını attırdığını göstermiştir. Öğrenme stilleri belirlenen deney grubu öğrencilerinden baskın öğrenme stili Dokunsal/ Kinestetik öğrenme stiline sahip öğrencilerin başarılarının daha çok arttığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca yapılan uygulamanın deney grubu öğrencilerinin tutumlarını olumlu yönde değiştirdiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Fen Günlüğü, Öğrenme Stilleri, Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutum, Akademik Başarı |
|
dc.description.abstract |
This study has been carried out: To determine the effect of keeping a science diary in Science and Tecnology lessons on academic success and the attitudes towards science lessons.The sample group consists of fifty four children that attended lessons in the classes 6/A and 6/ B at a primary school between 2009-2010 semesteri. Class 6/B were assigned randomly as experiment group and class 6/A assigned as the control group. The test that has been carried out before the experiment on the knowledgelevel of both sections of their fifth grade science and tecnology class and their end of the year marks on these lessons show that both groups can be considered as equal. According to the study the experiment group was made to keep a science diary for three units of the science and tecnology book in the first term of the 2009-2010 education year. The diaries were examined by the researching at the end of everyweek to maintain a contiuance of the study. Above all of this the Science and Tecnology class proceeded parallel with the school curriculum.A test was applied to both the experimental and control groups. The first exam consisted of fifth year science and tecnology subjects and the last test consisted of ?Reproduction of Creatures, Growth and Development?, ?Force and Movement ?,?The Granule Structure of Substance?.? Attitude Towrads Science and Tecnologoy Scale? which was developed by Akınoğlu (2001) was used during the study. Also to determine the learning style of the experimental group the ?Learning Styles Scale? that was developed by Ersoy (2003) was used. To gather information on the perspectives of the students about the study they hace carried out, at the end of the study a ?Questionnaire Interview? was carried out. The data that was gianed during the study was analyzed with the packet programme SPSS 15. In the anaylses of the data to compare the avareges ANCOVA, to determine the difference between the avareges t-test, and to investigate the relationship between learning styles and success in science Pearson Corelation anaylses was used. According to the data gathered, the Science Diary which enables students to revise while they are writing the subjects in their dairy has increased their academic success. Among the students whose learning style has been determined in the experimental group, the children who possess a Contact kinestetik type of learning were more succesful in this study. Also the study that has been carried out has changed the attitude of the experimental group in a positive way.Key Words: Science Diary, Learning Styles, Attitudes towards science and tecnology lessons, Academic succes. |
|
dc.format.extent |
X, 99 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Fen Günlüğü |
|
dc.subject |
Öğrenme Stilleri |
|
dc.subject |
Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum |
|
dc.subject |
Akademik Başarı |
|
dc.title |
Fen ve teknoloji dersine ilişkin günlük tutmanın öğrenci başarısı ve tutumu üzerine etkisi |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Çardak, Ülkü |
|
dc.relation.publicationcategory |
masterThesis |
|