Bu araştırmada, fen ve teknoloji öğretiminde yaratıcı düşünme tekniklerinden sinektik kullanılarak, öğrencilere kazandırılması hedeflenen yaratıcı düşünme becerisinin gelişimine katkıda bulunmak amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırmada öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik olarak sinektik uygulamaları gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın uygulama basamakları 2009-2010 eğitim-öğretim yılında, 7. sınıf fen ve teknoloji dersinin 2. ünitesi olan ?kuvvet ve hareket? ünitesi boyunca gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ili, Bağcılar ilçesi' nde bulunan bir devlet okulunun 43 mevcutlu bir 7. Sınıf şubesi öğrencileri oluşturmuştur.Araştırmada birincil veri kaynağı olarak gözlem ve doküman incelemesi temele alınmış, destekleyici veri kaynağı olarak da görüşme kayıtları kullanılmıştır. Bunların yanı sıra niceliksel verilere ulaşmak için öğrencilerin geliştirdikleri projelerden yararlanılmıştır. Toplanan verilerin analizi aşamasında verilerin işlenmesi, içerik analizine tabi tutulması ve yorumlanması şeklinde bir çalışma gerçekleştirilmiştir.Uygulamalar süresince elde edilen verilerin analiz edilmesi sonucunda öğrencilerin çalıştıkları kavramlara ait başlangıçta göremedikleri özellikleri görür duruma geldikleri, nesnelere yüzeysel bakmaktan sıyrılıp çalıştıkları nesneleri derinlemesine bir bakış açısıyla inceler hale geldikleri ortaya konulmuştur. Öğrencilerin problem durumlarına getirdikleri alternatif çözüm önerileri sayısında artış gösterdikleri, bunun yanında nicel olan bu artışın beraberinde daha nitelikli çözümler halinde de ortaya konulduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of this research is to contribute to the growth of creative thinking abilities in students by utilizing syntectic technique, which is one of the strategies to enhance creative thinking. For this purpose, syntectic practices were applied in a classroom to be able to foster students? creative thinking abilities.The application phase of this research was accomplished during 2009-2010 academic year in a 7th grade science and technology education class through the second unit: ?force and motion?. The participants were 43 seventh grade students in a public school in Bagcilar-Istanbul in Turkey. Primary data sources were observations and document analysis, and secondary data sources were the records from the interviews conducted with students. In addition to those, quantitative data were gathered from the projects students created. Data analysis included the processing and coding of the data, and content analysis and interpretation of the primary data.Data analysis indicated that in the end of the research process students were able to see new particularities about the concepts they studied that they did not realize in the beginning of the study. Second, results indicated that students went beyond a cursory look at the objects and began to analyze the objects deeply and efficiently in the end of the study. Finally, the results demonstrated that not only the number of the solutions students created for problem situations in their project increased, but also students were able to produce solutions that are of higher quality and are more applicable through the use of synectic technique.