dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Mesut Durat |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-23T13:03:04Z |
|
dc.date.available |
2021-03-23T13:03:04Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/80367 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Gelişen asansör hızları ve yüksekliğin oluşturduğu güvenlik açığı güvenlik sistemlerinin de gelişimini gerekli kılmıştır. İlk asansörden bu yana asansör güvenlik tertibatları gelişim göstermiştir. Güvenlik tertibatlarından en önemlisi paraşüt fren tertibatıdır. Bunun nedeni ise tüm sistemlerden bağımsız ve mekanik çalışan bir sistem olmasıdır. Bunun nedeni ise olası elektrik yada motor arızalarında bağımsız olarak devreye girebilmesidir.Bu çalışmada asansör güvenlik tertibatlarının tarihi gelişimi ele alınmış ve TS EN 81-1 standardına uygun bir paraşüt fren tasarlanmıştır. Tasarlanan bu paraşüt fren tertibatı sonlu elemanlar metodu ile ABQUS/CAE paket programında analizi yapılmıştır. Analizler çeşitli malzeme, ağırlık ve hız koşullarında tekrarlanmış ve maliyet faktörü de göz önüne alınarak en uygun tasarım geliştirilmiştir. Yapılan tasarıma göre ilk numune imal edilip test edilmiştir. |
|
dc.description.abstract |
The developing speed and height of lift creates vulnerability of security systems has necessitated the development. Since the first lift of the security setup has developed. Security setup is the most important parachute brake setup. This is because the entire system, a system that is independent of and mechanical work. This is because the electric potential or independently engaged in engine failure become possible.This study was to treat the historical development of the elevator safety gear and TS EN 81-1 standard is designed a braking parachute. Designed the parachute brake finite element method with ABQUS / CAE package program analysis was conducted. Analyzes a variety of materials, weight and speed conditions were repeated and cost factors taken into consideration the most appropriate design has been developed. Do according to the initial sample design manufactured posting has been tested. |
|
dc.format.extent |
XIX. 151 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Asansör Güvenlik Tertibatları |
|
dc.subject |
Paraşüt Fren Tertibatı |
|
dc.title |
Modern asansörler için paraşüt fren tertibatı tasarımı |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Eğitimi Anabilim Dalı, Makine Eğitimi |
|
dc.contributor.author |
Keklik, Erkan |
|
dc.relation.publicationcategory |
masterThesis |
|