Bu çalışmanın amacı, son sınıf fen bilgisi öğretmen adaylarının alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin yeterlik düzeylerini belirlemektir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini hazırlayabilmeye ilişkin yeterlik algıları, bu teknikleri hazırlayabilme yeterlikleri ve alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımına ilişkin görüşlerine ait veriler Sakarya Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim gören 66 son sınıf öğretmen adayından toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Öğretmen Adaylarının Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Hakkında Yeterlik Algıları Ölçeği, öğretmen adayları tarafından hazırlanan dokümanlar ve açık uçlu soru formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde yüzde ve frekans hesaplamaları kullanılmış, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yapılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre, ölçme ve değerlendirme dersi almış fen bilgisi öğretmen adaylarının alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini hazırlamada kendilerini yeterli algıladıkları, ancak hazırladıkları alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin kullanıldığı dokümanlar incelendiğinde, öğretmen adaylarının bazı teknikleri açısından az yeterli oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte öğretmen adaylarının teorik olarak alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini hazırlamayı bildiklerini düşündükleri ancak uygulamada bunu tam olarak gösteremedikleri sonucuna ulaşılmıştır.
This research is aimed at identifying competencies of the pre-service science teachers on the alternative measurement and assessment techniques.The data in respect of pre-service science teacher?s view of alternative measurement and assessment, competencies of preparing these techniques and perception for preparing these techniques were collected from 66 pre-service science teachers at the department of science teaching at Sakarya University. The Scale ?Perception of Competencies on the Alternative Measurement and Assessment Techniques? which developed by researcher, documents which prepared by pre-service science teachers and open ended question form were used for data collection. The percentage frequency calculation method was used in the quantitative data analysis, and the content analysis was used for the qualitative analysis.According to the research, it is observed that the pre-service science teachers, who took measurement and assessment course, perceived themselves sufficient on preparing the measurement and assessment techniques but according to the documents which prepared by pre-service science teachers it is observed that the pre-service science teachers are not sufficient enough for some techniques. And also it is observed that the pre-service science teachers knew how to prepare the alternative measurement and assessment techniques but didn?t know how to practice them accurately.