Firmalar, günümüzde yoğun rekabet ortamında sürekli önde olmak için büyük bir çaba içerisine girmişlerdir. Rakipler arasında hızlı, ekonomik ve hatasız çözümler sunmak için birçok sistem geliştirilmekte ve rekabet üstünlüğü sağlamak amacıyla özellikle ana faaliyet alanlarına odaklanmak istemektedirler. Tedarik Zinciri Yönetiminin en önemli parçası olan lojistik yöneminin giderek karmaşık bir yapıya bürünmesinden dolayı, ana faaliyet dışında olan lojistik faaliyetide son zamanlarda büyük önem kazanmaktadır. Firmaların maliyetlerini düşürme istekleri, müşterilerin ise sürekli artan kusursuz ve hızlı teslimat talepleri, firmaların lojistik yönetiminede odaklanmasını sağlamıştır. Lojistik Yönetimi, tedarikçi,üretici ve müşteri arasındaki malzeme ve bilgi akışının koordinasyonunu sağlayarak maliyetleri düşürmek ve verimliliği arttırmayı hedeflemektedir. Bu sebeple rekabet üstünlüğünü ele geçirmek ve müşteri memnuniyetini üst seviyede tutmak isteyen firmalar için lojistik yönetimi stratejik bir karar olmuştur.Bu çalışmada literatürel anlamda Tedarik ve Lojistik kavramları üzerinde durulmuş Türkiye'de faaliyet gösteren bir GSM firmasında Simkart ve Kontör Yükleme Kartlarının tedariği ve lojistiği faaliyetlerinin nasıl sağlandığı anlatılmıştır.Mevcut tedarik yönetim modelinin nasıl çalıştığı detaylı şekilde incelenmiş bunun yanında global bir firma olmanın avantajlarının kullanılmasına yönelik yeni bir tedarik yönetim modeli önerilmiştir.
Companies today make great effort in order to be continually in the front in the intensely competitive environment. Among rivals, lots of systems are developed in order to provide fast, economical and accurate solutions, and to achieve competitive advantage they especially want to focus on their core businesses. Since Logistics Management that is the most important part of Supply Chain Management has had an increasingly complex structure, logistics activity that is outside of the main activity has also recently gained importance.Companies desire to reduce costs and customers ever-increasing demands for precise and fast delivery have led companies to focus on also Logistics Management. Logistics Management aims to reduce costs and to increase efficiency by providing coordination of materials and information flow between suppliers, producers and customers. Therefore, Logistics Management has become a strategic decision for companies that want to gain competitive advantage and to keep customer satisfaction level high.In this study, the concepts of Procurement and of Logistics are mentioned and the description of how the procurement and logistics activities of SIM Cards and of Voucher Cards are run in a GSM company that operates in Turkey is given.How the current supply management model works has been examined in detail. Additionally, a new supply management model for the use of the advantages of being a global company has been proposed.