Dünyanın giderek sanayileşmesi ve motorlu araç sayısının artması enerji ihtiyacının fosil kaynaklı yakıtlara olan talebi artırmıştır. Bu kısıtlı kaynaklar dünyanın belirli bölgelerinde yoğunlaşmıştır. Bu kaynaklara sahip olmayan ülkeler temelde ham petrol ithalatından kaynaklanan enerji/döviz ithalatıyla karşılaşırlar. Ayrıca bilinen fosil yakıt kaynakları tükenmekte ve bununla birlikte buyakıtların kullanımı küresel ısınma, asit yağmurları ve çevre kirliliğine neden olmaktadır. Bundan dolayı dünyada yenilenebilir enerji kaynakları ve alternatif yakıtlar üzerine çalışmalar yapılmaktadır.Dizel motorlarda kullanılan petrol kaynaklı dizel yakıtı ulaşım sektörünün temel enerji kaynağıdır. Bitkisel ve hayvansal yağlardan üretilebilen biyodizel yakıtlar dizel motorlar için önemli yenilenebilir alternatif yakıtlardır.Bu çalışmada, biyodizel olarak alabalık yağından elde edilen alabalık yağ metil esteri kullanılmıştır. Alkol olarak metil alkol, katalizör olarak sodyum hydroxide kullanılmıştır. Üretilen biyodizel, dizel yakıtı içerisine %10, %20, %40, %50 hacimsel oranda karıştırılmıştır. Biyodizel-dizel karışımları, dört zamanlı, 1 silindirli, indirekt püskütmeli hava soğutmalı dizel bir motorda, tam yükte performans ve değişken yüklerde sürüm değerleri bakımından test edilmiştir ve dizel yakıtla karşılaştırılmıştır. Deney sonuçları, farklı çalışma şartlarında performans ve emisyon değerleri gözönüne alınarak, üretilen biyodizel yakıtın dizel yakıtına kısmi oranda karıştırılması suretiyle dizel motorda herhangi bir değişiklik veya yakıt ön ısıtması gerektirmeden kullanılabilirliğini göstermektedir.
The gradually industrialization and motorization of the world resulted in immensely rise of demand of petroleum oriented fuels. Petroleum-based fuels are obtained from limited reserves. These limited reserves are intensify on particular places in the world. Thus, countries which have not these reserves, face energy/foreign exchange crisis primarily due to the import of crude petroleum. However,the known fossil fuel resources are diminishing and the use of fossil fuels causes global warming, acid rains and environmental pollution. Therefore, studies on renewable energy sources and alternative fuels have been carried out in the world.The petroleum diesel fuel is the basic energy source of transportation sector and used in diesel engines. Biodiesel fuel, which can be produced from animal and vegetable oil, is an important alternative renewable fuel for diesel engines.In this study, biodiesel has produced from trout oil by alkali- transesterification method . Methanol as an alcohol and sodium hydroxide as a catalyst were used in the transesterification reaction.The produced biodiesel was blended in %10, %20,%40,%50 (in volume) with diesel fuel. The blends were tested in a four cycle, 1 cylinder, air cooled, indirect injection (IDI) Diesel engine. The effects of biodiesel addition to Diesel No. 2 on the performance of the engine were examined at full load. Emissions were tested at variable load. Also results determined with referance fuel results.Experimental results showed that the produced biodiesel can be partially substituted for the diesel fuel at most operating conditions in terms of the performance parameters and emissions without any engine modification and preheating of the blends.