dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Ömer Kadir Morgül |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-23T13:02:56Z |
|
dc.date.available |
2021-03-23T13:02:56Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/80322 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Taşıt titreşimlerinin sürücü konforu ve sağlığına olumsuz etkisi olduğu bir gerçektir. Bu nedenle taşıtlarda meydana gelen mekanik titreşimlerin analiz edilmesi ve sürücü üzerindeki etkisinin azaltılması gereklidir. Taşıtlarda titreşim unsuru olarak yol pürüzlülüğü, motor titreşimi, güç iletim sistemlerinin oluşturduğu titreşimler ve tekerlek askı sistemlerindeki problemlerden ve rezonanslardan kaynaklanan titreşimler örnek olarak gösterilebilir.Bu çalışmada bir araç kabininin titreşim analizi bilgisayar destekli olarak yapılmıştır. Araç kabini belirtilen ölçülerde modellendikten sonra ?ANSYS Workbench? programı ile modal analizi yapılmış ve tasarlanan kabinin doğal frekanları elde edilmiştir. Yol pürüzlüğü ve diğer sebepler ile meydana gelen titreşim tahrik frekansları, taşıt kabininin doğal frekanslarına eşit veya yakın olması durumunda kabinde titreşimler artmaktadır. Bu nedenle tasarlanan kabinin doğal frekansları, dış etkenler ile oluşan titreşimlerin frekans aralığının dışında olması hedeflenmiştir. Bu çalışma ile istenen frekans değerlerini elde etmek için konstrüktif detaylar tahmin edilebilmektedir. |
|
dc.description.abstract |
It is the reality that vehicle vibrations has negative impacts on driver comfort and healt. For this reason it is necessary to analyse the effects of mechanical vibrations on the vehicles and reduce the effects of it on the driver. The road roughness, motor vibrations, the vibrations caused by power transmission systems and resonance can be shown as the examples of reasons for vibration.In this study , the analysis of a vehicle cabin?s vibration has been performed with the computer aid. After modelling the vehicle?s cabin in the defined dimensions , using the ?ANSYS Workbench? named computer program , its modal analysis has been performed and we get the cabin?s natural frequencies. If the road roughness and other reason?s excitation frequencies become equal or near to vehicle?s natural frequency, the vibrations start to increase. For this reason , it is aimed that the cabin?s natural frequency to be out of the frequency range of external reasons caused vibration. With this study the construction details , to get the required frequency , can be guessed. |
|
dc.format.extent |
VIII, 54 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Titreşim |
|
dc.subject |
Modal Analiz |
|
dc.subject |
Traktör Analiz |
|
dc.title |
Bir iş makinası kabininin modal analizi |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı, Makine Tasarım ve İmalat Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Şimşek, Ahmet |
|
dc.relation.publicationcategory |
masterThesis |
|