dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Yavuz Soydan |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-23T13:02:52Z |
|
dc.date.available |
2021-03-23T13:02:52Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/80301 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde artan çevre kirliliği ve fosil kaynaklı yakıt rezervlerinin kısa kalan ömürleri sebebiyle yenilenebilir enerji kaynaklarına eğilim artmıştır. Bu çalışmada, gerekli tahrik gücünün yakıt pilinden sağlanacağı katamaran için gerekli soğutma yükleri bulunup, bu soğutma yükünün ısı pompası ile göl suyuna atılması planlanmıştır. Ayrıca ısı pompasının ve diğer elamanların çalışması için gerekli elektrik enerjisinin de güneşten foto-voltaik paneller ile üretilmesi hedeflenmiştir.Bu doğrultuda teorik hesaplamalar yapılarak gerekli aracı akışkan miktarı, evaparatör, kondenser, kompresör ve sirkülasyan pompalarının güçleri belirlenmiştir. Buna bağlı olarak gerekli fotovoltaik panel miktarı belirlenmiş, sistem boyutlandırılmış ve uygulanabilirliği sorgulanmıştır. |
|
dc.description.abstract |
The tendency for the renewable energy sources increases due to the short lives of fuel reserves and the enviromental pollution that is growing nowadays. In this study, the cooling charges are found which are designed and are necessary for catamaran in which the required stimulation power will be supplied from fuel battery. In addition, it is planned to drop this cooling charges into the lake water with a heat pump. It is aimed to produce the electirc energy that is necessary for the heat pump and the other components from the sun via photovoltaic panels.In this direction, the theoric calculations are done and the necessary amount of intermediary fluid, evaporator, condenser, compressor and circulation pumps strengths are defined. In connection with this, the necessary amount of photovoltaic panel is defined, the system is designed and its practicability is questioned. |
|
dc.format.extent |
XII, 63 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Isı Pompası |
|
dc.subject |
Fotovoltaik panel |
|
dc.subject |
Güneş |
|
dc.title |
Güneş enerjili hibrit kollektör tasarımı ve katamaran uygulaması |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı, Makine Tasarım ve İmalat Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Taştan, Gökhan |
|
dc.relation.publicationcategory |
masterThesis |
|