Marmaray Projesi, İstanbul'un kentsel yaşantısını sağlıklı olarak sürdürebilmesi, kentlilere çağdaş bir kent yaşamı ve kentsel ulaşım imkânları sunabilmesi, kentin doğal tarihi özelliklerinin korunabilmesi için yüksek kapasiteli elektrik enerjisi kullanarak çevreyi kirletmeyen bir proje olarak dünyadaki en önemli projelerden biridir.Avrupa Yakası'nda bulunan Halkalı ile Asya yakasında bulunan Gebze ilçelerini kesintisiz, modern ve yüksek kapasiteli bir banliyö demiryolu sistemiyle bağlamak amacıyla İstanbul'daki banliyö demiryolu sisteminin iyileştirilmesi ve demiryolu boğaz tüp geçişi inşasına dayalı 76 km'lik bir projedir. Ana yapılar ve sistemler, batırma tüp tünel, delme tüneller, aç-kapa tüneller, hemzemin yapılar, 3 yeni yeraltı istasyonu, 36 yerüstü istasyonu (yenileme ve iyileştirme), işletim kontrol merkezi, sahalar, atölyeler, bakım tesisleri, yerüstüne inşa edilecek olan yeni bir üçüncü hat dahil olmak üzere, mevcut hatların iyileştirilmesi, tamamen yeni elektrikli ve mekanik sistemler ve temin edilecek olan modern demiryolu araçlarını kapsayacaktır.Bu çalışmada, projenin Avrupa Yakası'nı kapsayan (Kazlıçeşme Sarayburnu arası) güzergâh boyunca, derinlikleri 43m ile 65,5m arasında değişen 7 farklı sondaj noktasından elde edilen PS loglarından ve laboratuar sonuçlarından tabakalardaki ortalama S dalgası hızı, P dalgası hızı, kalınlık, yoğunluk ve formasyon bilgileri elde edilmiştir. Kocaeli ? Gölcük depreminin İstanbul Bayındırlık ve İskân Müdürlüğü'ne ait kaydına göre EERA (Equivalent-Linear Earthquake Site Response Analyses of Layered Soil Deposits) programında yorumlanan bu veriler sonucunda, olası deprem riski için tepki spektrumları elde edilmiştir.
Marmaray Project is one of the most important projects in the world Istanbul maintain healthy urban life, urban contemporary urban life and presentation of urban transport facilities, the city's historic properties to preserve the natural environment using high-polluting electric power capacity of a projectRing in the districts of Gebze on the Asian side on the European side with an uninterrupted, modern, high-capacity commuter rail system in Istanbul in order to connect the commuter rail system is based on the improvement and construction of Bosporus crossing under the sea. The project is currently one of the world's largest transportation infrastructure projects. Improved and all of the new railway system, will be approximately 76 km long. Main structures and systems, the immersed tube tunnel, bored tunnels, cut-and-cover tunnels, at-grade structures, three new underground stations, 36 surface stations (renovation and upgrading), operation control center, the fields, workshops, maintenance facilities, which will be built above ground, the new a third line, including the improvement of existing tracks, completely new electrical and mechanical systems and procurement of modern railway vehicles which will be covered.In this paper, using average wave velocities in layers, thickness, density and formation data based on the PS logs, 43 m and 65.5 m depths ranging from 7 different boring logs in a ground-wise different geological regions in Istanbul, ground response functions were obtained. Based on the soil profiles transferred to EERA (Equivalent -Linear Earthquake Site Response Analyses of Layered Soil Deposits) software, the rock soil record of Kocaeli - Gölcük earthquake in İstanbul - Ministry of Public Works and Settlement, response and design spectrums that may be considered crucial in case of an earthquake were obtained.