Karmaşıklık, hız, değişkenlik ve belirsizlik bugünün çalışma hayatının her an karşılaştığı olgulardır. Bu nedenle kurum performansını arttırmak isteyen bir organizasyonun temel mücadelesi, her şeyden önce değişimle baş etmek olarak karşımıza çıkmaktadır. Değişimle baş etmek isteyen organizasyonların temel becerileri, kendi kendilerini yenileyebilme yeteneğidir.Kurum performansının arttırılabilmesi için kurum içinde müşteri-tedarikçi ilişkileri önem kazanır. Bunların yanı sıra kurum içi yapılanmasındaki ilişkilerde gözden geçirilmelidir. Süreç yönetimi tüm bu ilişkileri oluşturarak ve kaynakların doğru kullanımını sağlayarak organizasyonun daha etkin, daha verimli, daha uyumlu, daha yüksek kapasitede ve daha kısa sürede faaliyetlerini gerçekleştirmesini hedeflemiştir.Bu çalışmada, süreç yönetimi uygulaması için özellikle, ülkemizde yıllardır bürokratik iş yoğunluğundan şikayet edilen belediyeler ele alınmıştır. Bu uygulama sonucunda belediyelerde ne gibi değişikliklerin meydana gelebileceği anlatılmıştır.
Complexity, speed, variability and uncertainty facing the facts of today's working life at any moment. Therefore, the basic struggle of an organization who want to improve the performance of the institution, first of all appears to be to cope with change. Organizations who want to change to cope with the basic skills, the ability to renew themselves.To increase the performance of the organization, customer-supplier relationship is important in the organization. In addition, structuring the relations should be reviewed in corporation. Process management, all of these relationships by creating and providing the correct use of resources, the organization more effective, more efficient, more consistent, higher capacity and aims to carry out activities in a shorter period of time.In this study, particularly for the application of process management, the municipalities in our country for years complained of bureaucratic job density are discussed. What kind of changes may occur as a result of this application is described in municipalities.