Hibrit otobüsler rejeneratif frenleme sistemi sayesinde yakıt tüketimi ve emisyonlar açısından büyük avantaja sahiptir. Bu avantajlar şehir içi sürüş koşullarında ortalama hıza, dur-kalk sayısına ve yükseklik değişime bağlı olarak değişmektedir. Bu sebeple bu çalışmada Sakarya Büyükşehir Belediyesine ait 3 farklı belediye otobüsü hattında gerçek dünya sürüş koşullarında TEMSA AVENUE hibrit otobüsün emisyonları ve yakıt tüketimi incelenmiş ve karşılaştırması yapılmıştır. 3 farklı hatta test analizlerin ayrıntılı incelenmesi için hatlar gidiş ve dönüş olmak üzere ikiye ayrılmıştır.Hatlar ortalama hız, dur-kalk sayısı ve yükseklik değişimi açısından farklı karakteristikleri sahiptir. Ortalama hız 17 km/h ile 30 km/h aralığında değişirken, km başına dur-kalk sayısı 2 ile 4 arasında değişmektedir. Yükseklik ise 33 m ile 188 m arasında değişmektedir. Çalışmada yakıt tasarrufunun önemli ölçüde hat karakteristiğine bağlı olduğu belirlenmiştir. Özellikle ortalama hızın yüksek olduğu Karaman hattında enerji kazanımı ve yakıt tasarrufu 32 Evler ve SAÜ Kampus hatlarına göre daha fazladır. Emisyonlar incelendiğinde, Karaman hattında oluşan NOx değerleri diğer hatların NOx değerlerinden oldukça düşüktür. Karaman gidiş ve dönüş hatlarında NOx değerleri sırasıyla 1.7 g/kW-h ve 2.8 g/kW-h'dir. Maksimum NOx değeri ise 5.7 g/kW-h olup SAÜ Kampus-dönüş hattında gözlemlenmiştir.
Because of its regenerative braking system, a hybrid city bus is highly beneficial in terms of fuel consumption and emissions. These benefits strongly depend on average speed, number of stop-and-go operations and change of the altitude under urban driving conditions. So, in this work, operating characteristics of TEMSA AVENUE hybrid bus, its energy consumption and its emissions were examined under real world urban driving conditions at three different bus routes belong to municipality busses in Sakarya. Routes were divided as go and return for detailed examination of test analysis.The routes have different characteristics in terms of average speed ranged between 17 and 30 km/h, number of stop-and-go operations ranged between 2 and 4 per km travel, and the altitudes ranged from 33 to 188 m. It was observed that fuel saving strongly depends on the characteristics of the routes. Energy gain and fuel saving in Karaman route, had the highest average speed, was higher than 32 Evler and SAU Campus routes. When emissions were examined, NOx values of Karaman routes were relatively lower than other routes. NOx values were 1.7 g/kW-h and 2.8 g/kW-h in Karaman-go and Karaman return, respectively. Maximum NOx value was observed in SAU Campus-return route and this value were 5.7 g/kW-h