dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Ahmet Oğur |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-23T12:34:53Z |
|
dc.date.available |
2021-03-23T12:34:53Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/80211 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde uçak ve savunma endüstrisinde kaynak kabiliyeti bakımından farklılık arz eden AA5754 (AlMg) ve AA6061 (AIMgSi) alüminyum alaşımları sıkça kullanılmaktadır.Bu alüminyum alaşımları elektrik direnç nokta kaynak yöntemi (EDNK) ve farklı kaynak parametreleri ile birleştirilmiştir. Farklı kimyasal kompozisyona sahip, değişik kaynak parametreleriyle birleştirilen alüminyum malzemelerin, birleştirme bölgelerinde meydana gelen mikroyapılar incelenmiştir.Mekanik özelliklerin belirlenmesinde mikro sertlik ölçümleri alınmıştır. Kaynaklı ve kaynaksız bölgelerden alınan numunelere çekme testleri uygulanmıştır. Mekanik testlerden elde edilen değerler ve mikroyapı değişimleri incelenerek analiz edilmiştir. |
|
dc.description.abstract |
The aluminium alloys that are different from the other wrought aluminium alloys with respect to their weldability, namely 6061(AlMgSi) and 5754(AlMg), are often used in aerospace industry today.These alloys are combined with different welding parameters and through RSW method. The micro-structural changes occuring at the joint areas of the aluminum Materials of different chemical compositions combined through different Welding parameters were examined with microstructure microscopeTo identify the mechanical properties,micro-hardness measurements were made. Tension tests were applied on the specimens obtained from the welded regions. The values obtained from the mechanical tests and the micro-structural changes obtained from micrographs were analyzed. |
|
dc.format.extent |
XVI, 132 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Elektrik Direnç Nokta Kaynağı |
|
dc.subject |
Alüminyum |
|
dc.subject |
AA5754 |
|
dc.subject |
AA6061 |
|
dc.title |
Uçak endüstrisinde kullanılan alüminyum alaşımlarının elektrik direnç nokta kaynak yöntemi ile birleştirilmesi ve mekanik özelliklerinin incelenmesi |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı, Makine Tasarım ve İmalat Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Şafak, Sencer Ali |
|
dc.relation.publicationcategory |
masterThesis |
|