dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Ayten Yılmaz Yalçıner |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-23T12:34:51Z |
|
dc.date.available |
2021-03-23T12:34:51Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/80203 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Günümüzün rekabetçi ve mücadeleci iş ortamında işletmeler için önemi oldukça artan ve hatta birinci sıraya yerleşen en düşük maliyetle ve en kısa sürede üretim anlayışı sonucu işletmeler üretim standart zamanların ve hazırlık sürelerinin minimizasyonu konularına ağırlık vermişlerdir. Bu husus, müşteri tatmininin müşterinin istediği ürünü müşterinin istediği anda, şekilde ve kalitede sunmak zorunluluğunun bir sonucudur. İşletme içinde bir ürünün üretim aşamalarından geçip son ürün haline gelene kadar ki tüm aşamalarında bekleme sürelerinin kısaltılması, işlem zamanlarının minimuma indirilmesi ve ürünün planlanan zaman dışına taşmaması için işletmelerin çizelgeleme ve sıralama tekniklerini uygulamaları zorunludur.Bütün bu sayılan hususların hepsi firmaların ortak amacı olan müşteri memnuniyetini sağlamaya yöneliktir. |
|
dc.description.abstract |
In todays? competitive business environment, as a result of the production perception at the lowest cost and shortest time, the enterprises are giving much more importance to the issues of reducing the setup times and standard production times just because the issues gaining much more value than before. This is a consequence of introducing the product that the customer demands at the time the customer demands in its? perfect shape and quality. For reducing the waiting times and delays of the product, minimizing the processing times and preventing all the lateness and tardiness at all the manufacturing stages from the beginning till the finished product, companies should feel themselves to be in the need of utilizing the sequencing and scheduling techniques.All of these situations and issues are standing for common objective of the companies? satisfying the customer satisfaction. |
|
dc.format.extent |
XIII, 133 yaprak : şekil ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Parti büyüklüğü belirleme yöntemleri |
|
dc.subject |
Raf ömrü |
|
dc.subject |
Çok seviyeli parti büyüklüğü belirleme |
|
dc.title |
Üretimde parti büyüklüğü belirleme yöntemleri : bir gıda işletmesi örneği |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Koca, Fatma |
|
dc.relation.publicationcategory |
masterThesis |
|