dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Akın Akıncı |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-23T12:34:49Z |
|
dc.date.available |
2021-03-23T12:34:49Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/80187 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, otomotiv sektöründe yapısal eleman parçalarının imalinde kullanılan Poliamid 66 belirli oranlarda sepiyolit takviye edilerek, fiziksel ve mekaniksel özelliklerin iyileştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışma kapsamında halen kullanılmakta olan cam fiber takviyeli Poliamid 66'nın kullanıldığı vites kollarında, kapı ve pencere donanımlarında, fren-debriyaj, gaz pedallarında, dişlilerde, kam milinde, zincir dişlileri gibi otomobil parçalarının yerini alması amacıyla farklı kompozisyonların denenmesi suretiyle yeni bir polimerik kompozit geliştirilmesi de amaçlanmaktadır.Sepiyolit takviyeli polimerik esaslı kompozitler, özellikle kaliteden ödün vermeden hammadde girdi maliyetlerini azaltmayı amaçlamaktadır. Başta otmotiv sektörü olmak üzere diğer sektörlerde de mekaniksel ve fiziksel özellikleri iyileşme ile ortaya çıkacak olan performans artışı gibi avantajlar sağlaması nedeniyle takviyeli polimerik esaslı kompozitlere alternatif olarak düşünülmüştür. Bu hususta farklı alternatifler ortaya koyma açısından bu çalışmada Poliamid 66 matriksi içerisine ağırlıkça %5 ve %10 sepiyolit takviye edilerek, fiziksel ve mekaniksel özellikleri iyileştirilmiş ve yapılan mekanik testler ile cam fiber takviyeli Poliamid 66 yerine kullanılabilirliği ortaya konulmuştur. |
|
dc.description.abstract |
In this researc, the automotive parts sector, the structural element used in the manufacture of polyamide 66 reinforced by specific properties of mechanical and tribological properties improvement of sepiolite with the automobile and other internal parts of the evenings, shift arms, door and window hardware, brake ? clutch and gas pedals and gears, window shaft, chain, gears and other similar places where the use of parts that will allow the desired degree of resistance to the objective of development through the examination of different compositions were prepared in the development of a new polymeric composite.Sepiolite, reinforced polymeric matrix composites, especially in the automotive industry by reducing input costs without sacrificing quality raw materials mechanical and tribological properties of the performance increase will arise with healing because it provides advantages such as reinforced, polymer-based composites reinforced with clay-based non-thought-out and in this respect different alternatives could be developed as an alternative to put forward for the raw material. |
|
dc.format.extent |
XIV, 90 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Polimer Malzemeler |
|
dc.subject |
Polimer Matriksli Kompozit Malzemeler |
|
dc.subject |
Poliamid 66 |
|
dc.subject |
Sepiyolit |
|
dc.title |
Poliamid 66/sepiyolit kompozitlerin üretimi ve özelliklerinin karakterize edilmesi |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Anabilim Dalı, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği |
|
dc.contributor.author |
Gür, Ali Osman |
|
dc.relation.publicationcategory |
masterThesis |
|