Günümüzde rekabetin adı sürekli iyileştirmeden geçmekte ve Yalın Düşünce felsefesinin farkı bu noktada ortaya çıkmaktadır. Yıllardır imalat sektörü tarafından kullanılan ve faydaları açıkça görülen yalın üretim sisteminin, günümüzde bilgisayar teknolojisi ve bilgi çağının etkisiyle daha hızlı gelişen hizmet işletmelerince de kullanabileceği son yıllarda yapılan çalışmalardan anlaşılmaktadır. İşletmelerin uzun süreli başarılı olmaları, müşterilerini ve onların değişen isteklerini iyi tanıyıp tatmin edebilme kabiliyetleriyle yakından ilgilidir. Özellikle Sağlık sektörü hızla gelişmekte olan bir hizmet sektörü olup, sürekli iyileştirme, yüksek kalite, düşük maliyet ve müşteri tatmini için, çalışanların, yöneticilerin ve tedarikçilerin uyumu gibi imalat sektöründe önemli olan kavramlar günümüzde sağlık sektörünün de amaçları haline gelmektedir. Hastanelerden hizmet bekleyen kişilerin hasta insanlar olduğu göz önünde bulundurulmalı, sistemdeki israflar ortadan kaldırılmalı ve kaynakların verimliliği artırılmalıdır. Bu noktada imalat sektöründe yalın üretim teknikleri, hizmet sektöründe yalın yönetim teknikleri olarak adlandırılan Yalın Düşünce felsefesine olan ihtiyaç ortaya çıkmaktadır.Bu çalışmada Yalın Düşüncenin, hizmet sistemlerine uygulanabilirliği ve imalat sistemlerinde sağlanan faydaların hizmet sistemlerinde de ulaşılabilirliği araştırılmıştır. Bu amaçla Sakarya Eğitim ve Araştırma hastanesi görüntüleme merkezinde yalın araç ve teknikler kullanılarak israflar belirlenmiş ve ortadan kaldırıldığında yalın dönüşüme en büyük katkıyı sağlayacak israf kaynaklarını yok etmek için; elde edilen verilerle yeni bir randevu sistemi tasarlanmış ve uygulanabilirliği değerlendirilmiştir.
Recently, competition's meaning always get through to the continuous improving and difference of philosophy of lean thinking comeout at this point. Lean production system whose benefits are seen clearly is used by manufacturing sector in many years, because of impact of computer tecnology and information age, service sector which is growing more can use lean production system.Because businesses to be successful in the long term, they are able to recognize and satisfy its customers and their changing needs. Especially, healthcare which is rapidly developing is a service system and continuous improvement, high quality, low cost and customer satisfaction, employees, compliance managers and suppliers began to be its aims. People who are sick wait for services from hospitals so should increase efficiency and eliminate the waste of resources in the system. At this point, arises the need for the philosophy of Lean Thinking.In this study, the applicability of Lean Thinking and the availability of Lean production?s benefits in service sector were researched. For this purpose, wastes defined at imaging center in Sakarya Training and Research Hospital by using Lean tools and techniques and a new appointment system was designed to eliminate wastes. Finally, the applicability of new system was evaluated.