dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Baha Güney |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-22T08:48:25Z |
|
dc.date.available |
2021-03-22T08:48:25Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/80108 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Ulaşımda raylı sistemlerin kullanımı her geçen gün artmaktadır. Raylı ulaşım sistemlerinin en önemli dört bileşeni hat altyapısı, enerji besleme sistemleri, sinyalizasyon ve raylı araçlardır (metro araçları, tramvay, LRV, anahat yolcu vagonları, yüksek hız trenleri, elektrikli ve dizel çoklu setler vb.). Raylı sistem yolcu taşıma araçlarını işleten firmalar imalatçılardan yüksek güvenilirliğe sahip araçları, düşük işletim maliyeti, yüksek yolcu konforu, memnuniyeti ve güvenlik için talep etmektedirler. Bundan dolayı araç satın alma teklif dökümanları arasında aracın RAMS analizlerini talep etmektedirler. Bu talep, araç imalatçısından araç ana ekipmanları tedarikçilerine yansımaktadır. Bu çalışmada yolcu vagonlarındaki klima sisteminin RAMS analizinin bileşenlerinden biri olan Güvenilirlik değeri hesaplanmıştır. Bunun için klima sistemini oluşturan ekipmanların arıza hızı verileri kullanılmıştır. Klima sistemindeki ekipmanların arıza sebepleri Güvenilirlik analiz metotlarından Hata Ağacı yöntemiyle analiz edilmiştir. Bu analiz sonucu elde edilen hata ağacı Güvenilirlik Blok Diyagramına dönüştürülmüştür. Blok diyagramdan da klima sisteminin güvenilirliği elde edilmiştir. Bu veriler aynı zamanda Ürün Yaşam Döngüsü Maliyetinin hesaplanmasına esas teşkil etmektedir. |
|
dc.description.abstract |
The use of rail systems in transportation is increasing day by day. Four basic components of rail transportation systems are line infrastructure, power supply systems, signalization and rail vehicles (underground vehicles, tramway, light rail vehicles, long distance trains, high speed trains, electrical and diesel multiple units etc.). The operators running rail system passenger rolling stocks demand high reliable products from manufacturers for low management cost, high passenger comfort and pleasure. For this reason, they demand RAMS analysis among vehicle tender offer documents. This demand reflects from vehicle manufacturer to the supplier of main equipments of vehicle. In the current study, reliability value which is a component of RAMS analysis of HVAC system in passenger rolling stocks was calculated. Hence, failure rate data of equipments organizing HVAC system was used. The failure reasons of equipments in HVAC system were analyzed by Fault Tree Analysis. The Fault Tree obtained after this analysis was converted into Reliability Block Diagram. Also, HVAC system reliability was obtained from Block Diagram. Besides, these data constitute the basis in calculating Product Life Cycle Cost. |
|
dc.format.extent |
X, 55 yaprak : şekil ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
RAMS analizi |
|
dc.subject |
Raylı taşıtlar |
|
dc.subject |
Klima sistemi |
|
dc.subject |
Hata ağacı analizi |
|
dc.subject |
Güvenilirlik blok diyagramı |
|
dc.title |
Raylı taşıtlarda güvenilirlik analizi ve bir uygulama |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Teke, Çağatay |
|
dc.relation.publicationcategory |
masterThesis |
|