dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Can Haşimoğlu |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-22T08:48:20Z |
|
dc.date.available |
2021-03-22T08:48:20Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/80087 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada model bir jet motorunun imali amaçlanmış, yapılan tasarım çalışmasında, teorik Brayton çevrimi, uygulamada ise havacılık gaz türbin motorlarından turbojet motorları referans alınmıştır. Turbojet motorundaki kompresör-türbin bölümüne karşılık, çalışmada bir dizel motoru aşırı doldurma ünitesi kullanılmıştır. Yapılan deneylerde türbin giriş sıcaklığı 1165-1454 K arasında değişiklik gösterdiği tespit edilmiştir. Türbin çıkışı ve egzoz nozulu girişinde ise sıcaklık 911-975 K arasında ölçülmüştür. Yakıt basıncı 700 kPa ve kompresör giriş basıncı 600 kPa iken, türbin giriş sıcaklığı 1165 K, yanma odasına giren havanın sıcaklığı 278 K, manometrik basınç 39 kPa ve egzoz nozulundaki sıcaklık ise 975 K olarak ölçülmüştür. Yakıt basıncı 700 kPa ve kompresör giriş basıncı 1200 kPa iken, türbin giriş sıcaklığı 1454 K, yanma odasına giren havanın sıcaklığı 291 K, manometrik basıncı 39 kPa ve egzoz nozulundaki sıcaklık ise 911 K olarak ölçülmüştür. Jet motoru çalışır konumda iken dinamometre ile yapılan ölçümler neticesinde, 11- 18,3 N arasında değişen bir itme kuvveti elde edilmiştir. |
|
dc.description.abstract |
The aim of this study was to design and manufacture a model jet engine. To build the engine, Brayton cycle in theory and aircraft turbojet engines in practice were referred. As the compressor-turbine section of the model, a turbocharger, which was built for a diesel engine, was selected and adopted. During the experiment, turbine inlet temperature was between 1165 and 1454 K. However, temperature of the turbine outlet and exhaust nozzle temperatures were between 911 and 975 K. When the fuel pressure was around 700 kPa and compressor inlet pressure of 600 kPa, inlet temperature was 1165 K, combustion chamber inlet temperature was 278 K, manometric pressure was 39 kPa and the exhaust nozzle temperature was 975 K. When the fuel pressure was around 700 kPa and compressor inlet pressure of 1200 kPa, inlet temperature was 1454 K, combustion chamber inlet temperature was 291 K, manometric pressure was 39 kPa and the exhaust nozzle temperature was 911 K. Measured thrust values of the model jet engine were between 11 and 18,3 N. |
|
dc.format.extent |
XIII, 112 yaprak : şekil ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Turboşarj |
|
dc.subject |
Turbojet |
|
dc.subject |
Model jet |
|
dc.subject |
Brayton çevrimi |
|
dc.title |
Model bir jet motorun yapımı ve farklı sıvı yakıtlarla test edilmesi |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Eğitimi Anabilim Dalı, Makine Eğitimi |
|
dc.contributor.author |
Aras, Mehmet Murat |
|
dc.relation.publicationcategory |
masterThesis |
|