Açık Akademik Arşiv Sistemi

Uzaktan eğitim için bir çağdaş değerlendirme portalı tasarımı

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Zengin
dc.date.accessioned 2021-03-22T08:48:17Z
dc.date.available 2021-03-22T08:48:17Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/80068
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Etkili bir eğitim-öğretim, ders sırasında doğru tekniklerin kullanılmasının yanı sıra başarılı bir ölçme değerlendirmeyi de gerektirmektedir. Öğretim programlarındaki düzenleme ve yenileme çalışmaları doğrultusunda, değerlendirme teknikleri de yeni programa uygun olarak düzenlenmiş ve yeni teknikler okullardaki öğretim faaliyetleri içerisinde yer almaya başlamıştır. Ortaöğretim kurumlarında uygulanmaya başlayan çağdaş değerlendirme tekniklerinin klasik değerlendirme teknikleriyle kıyaslanmasına yönelik birçok çalışma yapılmıştır. Yapılan çalışmaların sonuçlarına göre çağdaş değerlendirme yaklaşımlarının büyük fark ile daha iyi olduğu kanıtlanmıştır.Bu çalışma çağdaş değerlendirme yöntemleri kullanılarak web tabanlı uzaktan eğitim ile öğrencilerin değerlendirilmesi için tasarlanmıştır. Çalışmada çağdaş değerlendirme yöntemlerinden yapılandırıcı grid, dallanmış ağaç ve test tekniği kullanılmıştır.Bu çalışma zamanın daha etkin kullanılması, daha doğru ölçme sonuçlarının elde edilmesi, öğrenme eksikliklerinin ve yanlışlarının zamanında fark edilerek dönüt sağlanması amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla öğretmenlerimiz bu çalışma ile öğrencileri ölçmek için soru hazırlarken ve ölçme sonuçlarını değerlendirirken harcayacağı zamandan tasarruf sağlayabilecektir. Öğrencilerimiz ders saati dışında öz değerlendirmesini yapabilecek ve ders zamanından tasarruf sağlanabilecektir. Bu sayede öğretmenlerimiz ders esnasında diğer çağdaş değerlendirme yöntemleriyle öğrencilerini değerlendirebilecektir.
dc.description.abstract An effective education requires using correct techniques and balanced assessment during the course. In the framework of redesigning and update processes of training curriculums, assessment techniques are developed and implemented in the school activities. There are many work focused on the comparison of contemporary and conventional assessment techniques in the secondary schools. According to the results, contemporary techniques yield better results than classical techniques.In this work, students are evaluated in a web-based distance education system using contemporary assessment techniques. From the contemporary assessment techniques, structured grid, branched tree and test techniques are used.Main purposes to design such a system are to use the time more effective, to obtain more authoritative results and to get feedback from deficiencies in education.Teachers will be benefitted when preparing exams and evaluating the results. Students can be evaluated after the courses; therefore teachers can focus on the course content rather than the exam. Teachers will be able to evaluate their students using many modern approaches. Results have been objective and reliable.
dc.format.extent X, 83 yaprak : şekil ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Çağdaş değerlendirme yöntemleri
dc.subject Ölçme ve değerlendirme
dc.subject Uzaktan eğitim
dc.title Uzaktan eğitim için bir çağdaş değerlendirme portalı tasarımı
dc.type TEZ
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı, Elektronik Bilim Dalı
dc.contributor.author Arı, Serap Özle
dc.relation.publicationcategory masterThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record