dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Dotor Hayrettin Evirgen |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-22T08:48:16Z |
|
dc.date.available |
2021-03-22T08:48:16Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/80062 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Anahtar kelimeler: Tasarım prensipleri, Tasarım kalıpları, Yazılım çerçeveleri, Eğitim öğretim bilgi sistemiBu çalışmada Bologna süreci kapsamında eğitim ve öğretimlerini düzenlemek isteyen üniversitelerin ihtiyaç duyacağı bilgi sistemleri için geliştirilecek yazılımlara temel oluşturacak bir yazılım çerçevesinin, tasarım prensipleri ve tasarım kalıpları kullanılarak geliştirilmesi incelenmiştir. Web tabanlı olarak geliştirilen Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Çerçeve yazılımı ile üniversitelerin eğitim-öğretim süreçlerinin tanımlı, şeffaf ve sürekli geliştirilebilir bir çerçeveye taşınması hedeflenmektedir. Geliştirilen bilgi sistemi aynı zamanda, üniversitenin diğer bilgi sistemleri ile entegre çalışan ve eğitim-öğretim süreçlerini geliştirmeye yönelik servis tabanlı hizmetler üreten özel bir çerçeve yazılımıdır.Bir yazılım çerçevesinin sahip olması gereken nitelikler arasında yer alan taşınabilir ve geliştirilebilir olma gibi özellikleri sağlamada tasarım kalıpları önemli bir role sahiptir.Bu çalışmada, geliştirilen çerçeve yazılımında uygulanan tasarım kalıpları ve uygulamaya kazandırdığı avantajlar incelenmiştir. Geliştirilen uygulamadan yola çıkarak tasarım kalıpları kullanmanın tekrar kullanılabilir, genişletilebilir, bakımı yapılabilir, kolay okunabilir ve kaliteli yazılım ürünleri oluşturmada önemli bir role sahip olduğu vurgulanmak istenmektedir. |
|
dc.description.abstract |
Key Words: Design Principles, Design Patterns, Software Frameworks, Education and Training Information SystemIn this study, it is aimed developing software systems for universities which want to edit training and teaching procedures compatible with Bologna Process. Developed software framework is mentioned to be a basis for upgrading the scope of the information systems by using design principles and design patterns. Software Framework of Education and Training Information System was developed as a web based application. This property brings education and training processes into defined, transparent, continuously developable category. Developed information system is a service based specific software framework that integrated with other information systems in university.Portable and continuously developable qualifications are requirement of a software framework development process. Design patterns have an important role in providing these qualifications.In this study, it was also investigated the advantages of design patterns which were applied and implemented to developed software framework. By the route of developed application, roles of design patterns were discussed in context of creating qualified software product that comprises expandibility, maintainability, and easy readability features. |
|
dc.format.extent |
XI, 70 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Tasarım prensipleri |
|
dc.subject |
Tasarım kalıpları |
|
dc.subject |
Yazılım çerçeveleri |
|
dc.subject |
Eğitim öğretim bilgi sistemi |
|
dc.title |
Eğitim öğretim bilgi sistemlerinde tasarım kalıpları kullanımı |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Bilişim Mühendisliği Anabilim Dalı, Bilgisayar ve Bilişim Mühendisliği Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Darga, Serkan |
|
dc.relation.publicationcategory |
masterThesis |
|