dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Ahmet Zengin |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-19T12:55:27Z |
|
dc.date.available |
2021-03-19T12:55:27Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/79975 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bulanık mantık, düşünen makinelere doğru bir çabanın olduğu dünyamızda gittikçe değeri artan bir düşünme biçimidir. İnsanların günlük hayatta kullandıkları çok yönlü düşünme ve karar alma mekanizmalarını makinelere uyarlamak üzerine yapılan bulanık mantık çalışmaları gün geçtikçe artmaktadır. Eğitim ortamlarında da bulanık mantık üzerine verilen ders ve yapılan çalışmalara ilginin arttığı görülmektedir.Bu tez çalışmasında bulanık mantık eğitiminin ülkemizdeki durumu incelenmiştir. Bulanık mantık eğitimi verilirken kullanılan programlar, karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları üzerinde durulmuştur.Ülkemizde yaygın kullanılan bulanık mantık simülasyon araçları 15 kritere göre karşılaştırılmış ve değerlendirme yapılarak sonuçlar elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlar ışığında değişik ortamlar için hangi bulanık mantık aracının kullanılması gerektiği ile ilgili sonuçlar elde edilmiştir.Anahtar kelimeler: Bulanık Mantık Eğitimi, FuzzyTECH, LabVIEW, MATLAB, Soğutma Sistemi |
|
dc.description.abstract |
Fuzzy Logic is an effort towards thinking machines so it has an increasing value of our world. Todays, researches on fuzz logic are increasing based on efforts to inject human?s intelligence and mindset to machines. Fuzzy Logic technology helps on adapting decision-making mechanisms to the self-organizing systems. On the other hand, educational activities including Fuzzy Logic are becoming important day by day.In this thesis, state of the fuzzy logic discipline is investigated. Software, challenges and solutions are considered. Fuzzy logic simulation tools that are widely used in our country are compared with fifteen criteria and results are presented. Finally, the suggestions are made for the educational environments about which program may be used.Key Words: Fuzzy Logic Education, FuzzyTECH, LabVIEW, MATLAB, Cooling System |
|
dc.format.extent |
XIII, 98 yaprak : şekil ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Bulanık mantık eğitimi |
|
dc.subject |
FuzzyTECH |
|
dc.subject |
LabVIEW |
|
dc.subject |
MATLAB |
|
dc.subject |
Soğutma sistemi |
|
dc.title |
Bulanık mantık model geliştirme ortamlarının karşılaştırılması ve örnek bir uygulama |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı, Elektronik Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Taçyıldız, Barış |
|
dc.relation.publicationcategory |
masterThesis |
|