Açık Akademik Arşiv Sistemi

Araç kliması buharlaştırıcısının ısıl ve hidrodinamik analizi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Tahsin Engin
dc.date.accessioned 2021-03-19T11:33:46Z
dc.date.available 2021-03-19T11:33:46Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/79955
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışmada, yassı alüminyum tüplü ve menfez kanatlı buharlaştırıcılar için termo-hidrodinamik tasarım hesaplamaları yapılmıştır. Tüp, çoklu kanallara sahiptir. Tüp boyunca küçük aralıklar alınarak hesaplamalar yapılmış ve her küçük aralık için elde edilen sonuçlar toplanarak toplam basınç düşümü ve ısı geçişi hesaplanmıştır. Toplam ısı geçişinin hesaplanmasında etkinlik-NTU yöntemi kullanılmıştır. Kanallar içerisinden geçen çevrim akışkanı üç farklı rejim bölgesine ayrılmış ve bu bölgeler için farklı basınç düşümü ve ısı taşınım katsayısı eşitlikleri kullanılmıştır. Boru boyunca her küçük aralık için işlemleri tekrar etmek uzun ve zaman alıcı olacağından bir algoritma üzerinden yazılım haline getirilmiştir. Yazılım yardımıyla iki farklı buharlaştırıcı için ısı geçişi ve basınç düşümü verileri elde edilmiş olup sonuçlar deneysel verilerle karşılaştırılmıştır. Yazılım ile elde edilen ısı geçişi verileri ile deneysel ısı geçişi verileri arasındaki ortalama bağıl yüzde hata % 10 olarak bulunmuştur. Yazılım ile elde edilen basınç düşümü verileri ile deneysel basınç düşümü verileri arasındaki ortalama bağıl yüzde hata ise sırasıyla % 10 ve %54 olarak bulunmuştur.
dc.description.abstract In this study, thermal and hydraulic design calculations are done for flat aluminum tubes and louver finned evaporators. Tubes have multi-channel. Calculations are made by using small increments along tube flow direction. Total pressure drop and heat transfer rate are calculated by summing results of each increment. The effectiveness–NTU method is used for calculating total heat transfer rate. Refrigerant in multi-channel was divided into three regions and for these regions, different pressure drop and heat transfer coefficient correlations are used. Repeating such calculations for all small increments along tubes is time consuming, and so a program is written to perform tedious calculations. The data obtained with the help of the program are compared with two experimental data set. Relative absolute error between experimental heat transfer data and program heat transfer data is found to be 10 %. Relative absolute error between experimental pressure drop data and program pressure drop results is found to be 10 % and 54 %, respectively.
dc.format.extent XVIII, 64 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Paralel kanallı buharlaştırıcı
dc.subject Isı geçişi
dc.subject Basınç düşümü
dc.subject Çift faz akışı
dc.subject Nem alma
dc.title Araç kliması buharlaştırıcısının ısıl ve hidrodinamik analizi
dc.type TEZ
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı, Enerji Bilim Dalı
dc.contributor.author Vonal, Murat
dc.relation.publicationcategory masterThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record