Açık Akademik Arşiv Sistemi

Rot başının bilgisayar destekli yapısal çözümlemesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Murat Özsoy
dc.date.accessioned 2021-03-19T11:33:45Z
dc.date.available 2021-03-19T11:33:45Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/79951
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Araç ön düzeninin temel donanımlarından biri olan rot başı, sürüş güvenliği açısından birinci derece önem taşımaktadır. Bu çalışmada ticari bir araç için Teknorot A.Ş tarafından üretilen rot başının yapısal mühendislik çözümlemeleri yapıldı. Bu donanım, direksiyon bağlantısından gelen yönlendirmeleri, rot kolu üzerinden aksona aktararak, tekerin düşey eksende dönmesini sağlamaktadır. Sistem gövde, mafsal ve yataklardan oluşmaktadır. Bu çalışmada diğer çalışmalardan farklı olarak, rot başındaki her bir parça ayrı olarak modellendi ve bu parçalar arasında temas tanımlanarak ilişkilendirilme yapıldı. Mafsalın sürüş esnasındaki farklı konumları için ayrı ayrı çözümlemeler yapıldı. Bu şekilde her bir parçanın gerilme karakteri mafsalın farklı konumlarına göre incelendi. Metal parçalar için yorulma çözümlemesi yapılarak sistemin çalışma ömrü hakkında bilgi edinildi. Son olarak, yapısal çözümleme sonucu oluşan gerilme değerleri incelenerek gövde üzerinde tasarım iyileştirmesi yapıldı.
dc.description.abstract The tie rod end is one of the most fundamental element of steering mechanism, and possesses direct and crucial importance in terms of driving safety. In this study the structural analysis of a tie rod end piece for a van type vehicle is carried out. The main duty of this piece is to transfer the routing coming from the steering linkage to steering knuckle via tie rot arm. In our study the model for the analysis includes the body, the joint and the bearing. Hence, different form previous studies, every part of the tie rod end modeled and analyzed individually by defining contact between parts. The analysis for the joint part is carried out for different possible orientations. By this way, stress characteristics of every part of the tie rod end are analyzed for different cases. A fatigue analysis for metal parts is performed to obtain information about the service life of the system. Finally by considering the stress analysis results a design improvement is achieved on the body
dc.format.extent XI, 61 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Bilgisayar destekli mühendislik
dc.subject Rot başı
dc.subject Sonlu elemanlar yöntemi
dc.subject Yorulma ömrü
dc.title Rot başının bilgisayar destekli yapısal çözümlemesi
dc.type TEZ
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı, Makine Tasarım ve İmalat Bilim Dalı
dc.contributor.author Pehlivan, Mehmet Kutay
dc.relation.publicationcategory masterThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record