Gelişen teknolojiyle birlikte işletmelerin, rekabet güçlerini arttırmak ve maliyetlerini düşürmek için üretim süreçlerini gözden geçirmek ve gerekli iyileştirmeleri yapmaları elzem hale gelmiştir. Hat dengelemenin amacı, kaliteden ödün vermeden çalışma sürelerini birbirlerine yakın seviyelere getirmek, boşta bekleme zamanlarını ve kuyrukları önlemektir ve işletmedeki iyileştirme çalışmalarına yön vermektedir. Yapılmış olan çalışmada boyahane hattında oluşan darboğazın nedenleri incelenirken FWR(Yarı Römork Şasi) nin boyahane hattından 2 kez geçmesinin boyahane kapasitesini gereksiz yere meşgul ettiği tespit edilmiştir. FWR nin boyahane hattından tek seferde çıkabilmesini sağlamak için aks seti tedarikçi firmadan parçalı halde satın alınmaya başlanmıştır. Bu değişikliğin etkisi olarak hat üzerindeki dengeyi sağlamak için bazı istasyonlar, aparatlar, fikstürler, işlemler kaldırılmış, bazı istasyonlar ve işlemler eklenmiştir. Son olarak bu iyileştirmenin model ile desteklenmesi için bir benzetim modeli oluşturularak ilk durum değerleri ile oluşturulan iki yeni durum arasındaki farklılıklar gözlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca hattın dengelenmesi yanı sıra ürün maliyetini etkileyen kalemlerde de olumlu sonuçlar elde edilebileceği öngörülmüştür.
With the developing technology, thereview of manufaturing processes and necessary improvements required to increase the competitiveness of the facilities and reduce the cost of manufacturing have become essential. The aim of the line balancing is to make operation times closer levels to each other, prevent idle times and queues without sacrificing quality and it directs the improvement studies in the plant. In this study, it was determined that the FWR (semitrailer chasis) processed twice in the paintshop occupy the capacity of the paint shop redundantly while investigating the reasons of the bottleneck in the paintshop. It was started that the axle set was purchased from the supplier in piece to provide the FWR get out of the paintshop at once. As the effect of this change, some stations, equipments , fixtures,operations were removed ; some stations and operations were added to provide balance on the line. Finally, the differences between the first situation and the new two situations were tried to be observed by creating a simulation model to support this improvement with the model. Furthermore, it is estimated that positive results will be obtained at the items which affect the cost of the product besides the balance of the line.