Üniversiteler, öğrencilerin kendi alanlarının farklı dallarında kendilerini geliştirebilmeleri için seçmeli dersler sunarlar. Temel dersleri alan bir öğrenci ders seçim haftalarında bu seçmeli dersler için bir seçim kararı verir. Her öğrencinin bu karardan beklentileri farklıdır. Farklı beklentilerin ortak paydası olarak dersten alınacak başarı puanı gösterilebilir. Öğrencilerin beklentilerinin karşılanmasında ve başarılı olabilecekleri bir alana yönlendirilmesinde danışmanlara büyük sorumluluk düşmektedir. Danışmanlık hizmeti öğrencilerin doğru yönlendirilebilmesi için önemli bir olgudur ve verim alınabilmesi için danışman öğrenci ilişkisinin kuvvetli olması gerekir. Fakat danışmanların ağır iş yüklerinden, öğrencilerin ilgi alanlarını keşfetmek ve öğrencileri tanımak için zamanın kısıtlı olması, öğrencilerin farklı şehirlerde ikamet etmeleri gibi nedenlerden dolayı öğrencilerle danışmanları arasındaki olması gereken ilişki sağlanamamaktadır. Bu çalışmada geçmiş öğrenci verilerinden faydalanılarak dönem sonunda öğrencilerin seçmeli dersleri hangi başarı puanı ile tamamlayacağının tahmini yapılmaktadır. Bu çalışmayla öğrencilere danışmanlık hizmeti, danışman ve öğreticilere ise bir karar destek sistemi sunulmaktadır. Çalışma öğrencilere ders seçim haftalarında bir rehberlik sağlar ve öğrencilerin danışmana olan bağımlılıklarını azaltır. Danışmanlara öğrencisinin yeteneklerini, ilgi alanlarını keşfetmesinde ve öğrencilerini kısa zamanda daha iyi tanımasında yardım eder. Dersi veren öğreticiler, daha önceden sınıfın bilgi düzeyini ölçebilir gerekirse dersiyle ilgili iyileştirmeleri yapabilir, ders içeriğini ve ders akışını öğrenci profiline göre düzenleyebilir. Üniversite yönetimine yeni dönem için yapılacak planlamalarında fayda sağlar. Var olan öğrenci potansiyelleri önceden görülebilir ve derslerin birbirleriyle ilişkisi öğrenilebilir.
Universities offer elective cources to students in order to develop themselves in their different fields. Students who have completed basic courses, makes a choice decision for elective courses in course selection weeks. Each student's expectations from that decision are different. Success point of the course can be shown as the common denominator of different expectations. Consultants have a great responsibility for students in order to satisfy their expectations and directing them to a field that they will able to be successful. Consulting service is an important phenomenon. To achieve efficiency, counselor and student relationship need to be strong. However, the reasons such as the heavy workload of advisers, lack of time to get to know the them and explore their interests, the students residing in different cities, it is not possible to provide a relationship that need to be between student and counselor. In this research, the success of a student at the end of semester from elective courses which he/she wants to choose, is estimated by benefiting previous students data. With this study, counseling services to students and a decision support system to counselor and trainers has been presented. The study provides guidance to students in course selection weeks and reduce students' dependence on consultants. This study provides support to advisor in estimating success of a student in course and provides help in discovering talents of his/her students and better understanding them. Lecturers can observe the capacity of class previously, and make improvements about course, reorganise syllabus and course flow. It helps to the university management for planning the new semesters. Students' potantial can be seen before and related lessons can be learned.