dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Fatih Çelik |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-19T11:33:37Z |
|
dc.date.available |
2021-03-19T11:33:37Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/79891 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Yapılan araştırmada çoğu meslek lisesinin işletmelerde beceri eğitiminin takibi için herhangi bir yazılım kullanmadığı görülmektedir. Bu amaçlarla kullanılan yazılımlar da, mesleki eğitimin en önemli ayağını oluşturan okul-işletme işbirliğini sağlama ve devamlı hale getirme adına bir katkı sağlamamaktadır. Ayrıca meslek liselerinde işletmelerde beceri eğitimini denetleyecek öğretmenlerin çeşitli kriterlere göre görevlendirilmesini sağlayabilecek bir yazılım bulunmamaktadır. Günümüzde özel sektörde tüm iş süreçlerinin takibi amacıyla Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) yazılımlarının kullanımının giderek daha fazla yaygınlaştığı görülmektedir. İşletmelerde, birçok modülden oluşan ve sektör ihtiyaçlarına göre çeşitli modüller seçilerek uygulamaya konulan hazır ERP yazılımları kullanılmaktadır. Kamu kurumlarında ise hazır yazılım çözümlerinin uygulanması zor olduğundan genellikle kurumun ihtiyacına yönelik ERP yazılım çözümleri üretilmekte ve uygulanmaktadır. Bu çalışmada ERP yazılımları ve okullardaki kullanım alanları dikkate alınarak, meslek liselerinde işletmelerde beceri eğitimi gören öğrencilerin eğitiminin takibinin sağlanması amacıyla konum tabanlı bir görev dağıtım portalı tasarımı gerçekleştirilmektedir. Aynı zamanda okul – işletme işbirliğinin geliştirilmesine katkı sunacağı düşünülen portal, okulların eğitim verdikleri alanlarda faaliyet gösteren ve iletişim halinde oldukları bir işletme veritabanına sahip olmalarını da sağlayacaktır. Çalışmanın birinci bölümünde çalışmaya neden ihtiyaç duyulduğu ve çalışmanın neyi amaçladığı anlatılmaktadır. İkinci bölümde ERP'nin ne olduğu ve nerelerde kullanıldığı ile ilgili bilgiler verilmiştir Üçüncü bölümde uygulamada kullanılan teknolojiler anlatılmış ve dördüncü bölümde de ayrıntılı olarak hazırlanan çalışmaya yer verilmiştir. Beşinci bölümde uygulamanın sonuçları ve geliştirme önerileri ile çalışma sonlandırılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
The result of researches show us that there are few existing softwares used at vocational high schools for tracking internship of students at the companies. The existing ones used for this purpose, is not effective in providing communication between school and companies. On the other hand, there is not any software that automatically assigns teachers based on different criterians to track internship at companies. This work responds to this need also. Nowadays the use of ERP Softwares has been gradually increased for the purpose of management of all business processes. The proper off-the-shelf ERP Softwares which made up of various modules are used as per requirements in the companies. But in Public Sector because the off-the-shelf softwares are not easy to use, ERP Softwares are created from scratch as per institute requirements. By mentioning about ERP softwares and usage of them at schools, the track and management of the training of students based on a map-based portal design is created for the vocational high schools and companies. The portal is supposed to make a major contribution to the communication of school - company, at the same this system will provide benefit of having a company database for the schools of their education areas. In first phase of this work, it is aimed to explain why we need this work and what purpose of this work is. In second phase, definition of ERP and information about its usage area is given. In third phase, technologies used in developed software and in fourth phase the work is described in detail. In the fifth phase, the work completede with the results and suggestions. |
|
dc.format.extent |
X, 56 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Kurumsal Kaynak Planlama |
|
dc.subject |
Kurumsal Yazılımlar |
|
dc.subject |
İşletmelerde Beceri Eğitimi |
|
dc.subject |
Web Tabanlı Yazılımlar |
|
dc.title |
İşletmelerde beceri eğitimi takibi için yeni bir konum tabanlı görev dağıtım portalı |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı, Elektronik Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Mercan, Mehmet Rüştü |
|
dc.relation.publicationcategory |
masterThesis |
|