Simülatörler özellikle gerçek sistem üzerinde denenmesi tehlikeli veya imkansız olan eğitim konuları için ya da halihazırda olmayan sistemlerin davranışlarının gözlenmesi ve incelenmesi için kullanılır. Araç sürücü koltuğu simülatörü yapılması, başta sürücü kurslarında verilen pratik eğitimin daha ekonomik, verimli ve güvenli bir şekilde yapılmasını sağlar. Aynı zamanda çevresel etkileri de azaltacaktır. Bu doğrultuda tasarlanması planlanan sistem için önce literatür araştırması yapılmıştır. Simülatör; üç ayrı bölümden meydana gelecek şekilde tasarlanmıştır. Bu bölümler; Mekanik, Elektronik-Kontrol ve Tahrik Sistemidir. Tasarım öncesinde insanın anatomik özellikleri düşünülerek mekanik sistemin boyutlandırılması yapılmıştır. Mekanik sistem uygun bir zemine yerleştirilecek ve üç boyutlu sanal olarak tasarlanmış sürüş güzergahına uygun hareketler yapacak şekilde Elektronik-Kontrol ve Tahrik sistemleri projelendirilecektir. Burada iki farklı tahrik sistemi kullanılacaktır. Birincisinde mekanik sistemin tahriki hidrolik sistem, ikincisinde ise elektromekanik sistem tarafından sağlanacaktır. Bu iki farklı tahrik sisteminin simülatöre uygulanması, ekonomikliği ve verimliliği karşılaştırılacaktır.
Simulators are especially used on educational subjects which are too dangerous or impossible to try on the real system or the observation and examination of unprepared systems' behaviors. The production of the Driver's Seat Simulator provides a more economical, more efficient and safer version of the practice lessons given at the driving schools. In this direction, first, literature research was made for the system planned for designing. The simulator was designed to be formed by 3 separate parts. These parts are Mechanic, Electronic-Control and Propulsion Systems. Before the designing the size of the system was calibrated by considering the anatomic structure of the human body. The Mechanical System will be placed in a proper base, the Electronic-Control and the Propulsion System will be projected with the ability to move appropriately to the 3 dimensional virtually designed driveway. There will be 2 different Propulsion Systems used in this set-up. At the first one the propulsion will be provided by the propulsionary hydraulic system of the mechanical system and at the second one the propulsion will be provided by the electromechanical system. The application of these two different propulsion systems will compare the productivity and the affordability.