dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Tülay Korkusuz Polat |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-19T07:50:15Z |
|
dc.date.available |
2021-03-19T07:50:15Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/79811 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Kurumlar çağın gereklerine ayak uydurmak ve sürekli gelişen teknolojiyle sürekli büyüyen diğer işletmelerle yarışabilmek için devamlı olarak kendilerini geliştirmeleri gerekmektedir. Gelişim için mevcut durumun belirlenmesi ve gerekli iyileştirmelerin yapılması şarttır. Bunu sağlamanın en iyi yolu yalın düşünceyi benimsemektir. Yalın düşünce bu konudaki birçok ihtiyaca cevap verebilmektedir. Yıllarca sadece üretim sektöründe uygulanan yalın felsefe, son yıllarda hizmet sektöründe de uygulanmaya başlamıştır. Ülkemizde eğitim sektöründeki uygulamaları çok az olmasına rağmen dünyanın önde gelen ülkelerindeki eğitim kurumlarında uygulamaları oldukça fazladır. Bu çalışmada hizmet sektörünün içerisinde bulunan eğitim sektörünün en önemli parçalarından biri olan özel liselerdeki sistem incelenmiştir. Eğitim kurumu için "Yalın Eğitim Yönetimi Modeli" geliştirilmiştir. Bu modelin sürdürülebilirliği sağlanması için "Yalın Kültür Sarmalı" da geliştirilmiştir. Yalın Eğitim Yönetimi Modeli'nin aşamaları tek tek ayrıntılı olarak anlatılmıştır. Yalın Kültür Sarmalı'nın boyutları da detaylı olarak verilmiştir. Ayrıca Yalın Eğitim Yönetimi Modeli'nin uygulamasında yalın düşünce ve araçlardan, performans değerlendirmesi için bulanık mantıktan faydalanılmıştır. Bu modelin eğitim kurumundaki uygulanabilirliği değerlendirilmiştir. |
|
dc.description.abstract |
Institutions to adapt to the requirements of the age and are required to constantly improve themselves to be able to compete with other businesses growing constantly evolving technology. Determining the current situation is essential for development and make the necessary improvements. The best way to achieve this is to adopt lean thinking. Lean thinking can respond to many needs in this regard. For years, only the lean philosophy applied in the manufacturing sector began to be implemented in the service sector in recent years. Although very few applications in the education sector in our country practices in educational institutions in the world's leading countries is quite high. In this study, the private school system is one of the most important parts of the education sector contained in the service sector. For educational institutions "Lean Education Management Model" was developed. To ensure the sustainability of this model "Lean Culture Spiral" was also developed. The stages of Lean Education Management Model is described in detail individually. Lean Culture coil dimensions are given in detail. In addition, the application of lean thinking Lean Training Management and model of the vehicle, fuzzy logic has been utilized for the evaluation of performance. The applicability of this model educational institutions are evaluated. |
|
dc.format.extent |
XI, 136 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Yalın üretim |
|
dc.subject |
Yalın yönetim |
|
dc.subject |
Yalın eğitim |
|
dc.subject |
Yalın araç ve teknikler |
|
dc.title |
Yalın eğitim yönetim modeli : bir uygulama |
|
dc.type |
TEZ |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Memika, Tolga |
|
dc.relation.publicationcategory |
masterThesis |
|