Mühendislik alanında sistemleri test etmek için kullanılan yazılımların öğrenilmesi ve uygulanması zaman kaybına ve asıl amaçtan uzaklaşılmasına neden olmaktadır. Bu tez çalışmasında, lisans düzeyinde okutulan Denetim Sistemleri dersinin içeriğinde bulunan konuların büyük bir kısmı özet olarak ele alınmış ve bu konular için bir Web Laboratuarı tasarlanmıştır. Web Laboratuarı kapsamında hazırlanan kullanıcı arayüzleri ile kullanıcıların derin matematik ve programlama bilgisine ihtiyaç duymadan, sistemlerin analiz ve kontrolünü yapabilmesi hedeflenmiştir. Ayrıca arayüzün web tabanlı tasarlanmasıyla, uygulama maliyetinin düşürülmesi, yapılan uygulamaların yaygınlaştırılması, zaman kaybının ortadan kaldırılması ve birden fazla kullanıcının eş zamanlı olarak kullanabilmesi amaçlanmıştır. Web tabanlı arayüz tasarımı için MATLAB Builder NE, MATLAB Web Figure ve ASP.NET platformu kullanılmıştır. Web laboratuarı kapsamında, arayüzler ile gerçekleştirilen uygulamalara ait pratik ve teorik bilgilere de "pdf" dökümanlar aracılığıyla ulaşılabilmektedir. Böylece hem eğitimsel hem de akademik amaçlara uygun bir sanal laboratuar tasarımı gerçekleştirilmiştir. Tez çalışması kapsamında Denetim Sistemleri dersini alan lisans öğrencileri ile tasarlanan Web Laboratuarı ile ilgili anket çalışması yapılarak sonuçları sunulmuştur.
Learning and implementation of softwares for testing systems in engineering field cause loss of time and moving away from the main purpose. In this thesis, the majority of the issues contained in Control Systems Course in the level of license has been mentioned as summary and a web laboratory is designed for these issues. It is aimed by the user interfaces in web laboratory that users can control and analyze systems without any mathematics and programming knowledge. In addition, by designed web interface, it is aimed to decrease time loss, use multi-usage simultaneous, to reduce costs and dissemination of applications. MATLAB Builder NE, MATLAB Web Figure and ASP.NET platform have been used to design the web-based interface. The practical and theoretical information on the performed applications by interfaces can be access in the web laboratuary through pdf documents. Thus, a virtual laboratory is designed for both educational and academic purposes. In scope of the thesis, a survey has been administered for undergraduate students and the results are presented.