Açık Akademik Arşiv Sistemi

Uyumsoft CRM sisteminin veri madenciliği ile analiz edilmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Mehmet Rıza Adalı
dc.date.accessioned 2021-03-16T08:34:07Z
dc.date.available 2021-03-16T08:34:07Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation İlhan, Kamil. (2019). Uyumsoft CRM sisteminin veri madenciliği ile analiz edilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/79685
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Anahtar kelimeler: Veri Madenciliği, Veri Analizi, CRM, Tahmin, Naive Bayes Günümüzde her geçen saniye birçok veri elde edilmekle birlikte bu verilerin önemi de katlanarak artmaktadır. Dolayısıyla veriler yığınlar haline dönüştüğünde bu verilerin anlamlı hale gelmesi büyük önem taşımaktadır. Artan önem ile birlikte şirketler de veri madenciği ile geçmiş verileri analiz ederek gelecek için tahminde bulunma, gelecek stratejilerini belirleme, kampanyalar düzenleme, süreçlerin daha hızlı ve doğru bir şekilde gerçekleşmesi için önlemler alma gibi çalışmalara yoğunluk göstermiş ve daha başarılı olunması için harekete geçmişlerdir. Bu çalışmaylada bir danışmanlık şirketinin CRM verileri kullanılmış, sisteme gelen müşteri talepleri veri madenciliği ile analiz edilerek, taleplere en hızlı ve etkin personel atanması hedeflenmiştir. Çalışma da Knime veri madenciliği yazılımı kullanarak geçmişteki veriler öncelikleri, konuları, faaliyet tipleri ve bir faaliyetin süresi ele alınarak Naive Bayes algoritması kullanılarak makine öğrenmesi gerçekleştirilmiş ve hali hazırda yeni atanmış olan veriler için personel ataması tahmini gerçekleştirilmiştir.
dc.description.abstract Keywords: Data Mining, Data Analysis, CRM, Estimation, Naive Bayes In an age of information, today a tremendous amount of data is being produced at every moment, and the importance of data has been increasing exponentially. Therefore, it is of great importance to put these huge piles of data in meaningful forms. With the increased importance of data, organizations have focused on analysing the previous data through data mining in order to make estimations for the future, determine their future strategies, start campaigns take measures to ensure that processes will take place faster, and more accurately, and be more successful. In this study, we have used the CRM data of a consulting firm and we aimed personnel appointment at the fastest and most efficient way by analysing the demands of the clients through data mining tools. In the study, we have used Knime data mining software and we examined the previous data, their priorities, topics, activity types, and the duration of an activity, and by utilising Naive Bayes algorithm, we have employed machine learning and estimated a personnel appointment for the newly assigned present data
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Veri Madenciliği
dc.subject CRM
dc.subject Tahmin
dc.subject Veri Analizi,
dc.title Uyumsoft CRM sisteminin veri madenciliği ile analiz edilmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, Mühendislik Yönetimi Bilim Dalı
dc.contributor.author İlhan, Kamil
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record