Bu tez çalışmasında AISI 316 paslanmaz çeliğinin termal sprey kaplama yöntemi kullanılarak mekanik özelliklerinin iyileştirilmesi hedeflenmiştir. paslanmaz çelik grupları birçok sektörde yaygın kullanıma sahiptir. kullanım sırasında yaşanılan en büyük sorunların başında aşınma problemi gelmektedir. yüzey kaplaması yapılarak bu problemin önüne geçilmesi amaçlanmıştır. yüzey kaplama işleminde atmosferik plazma sprey yöntemi kullanılarak kaplama iki farklı içeriğe sahip tozlarla gerçekleştirilmiştir. farklı kimyasal kompozisyona sahip tozlar kullanılmasıyla tozların kaplama özelliklerine etkisi de araştırılmıştır. %100 Woka (Ni 78-82% Cr 18-22%)7202 tozu ve %50 Woka (Ni 78-82% Cr 18-22%)7202 tozu-diamalloy 2002 ( Ni66%-Cr18%) toz karışımı tercih edilmiştir. kaplama numunelerine aşınma deneyi, optik görüntü ve mikroyapı incelemesi yapılıp sonrasında sertlik ölçümleri, XRD analizi, SEM analizi, EDS analizi, 2D VE 3D yüzey pürüzlülüğü görüntüleri alınmıştır. aşınma deneyi alümina bilya kullanılarak farklı hız, mesafe ve yük parametrelerinde gerçekleştirilmiştir.aşınma deneyi sonucunda EDS VE SEM analizleri detaylı bir şekilde incelenmiştir.
Aim of this thesis is to improve the mechanical properties of AISI 316 stainless steel by applying thermal spray coating methods. Stainless steel are widely used in many different industrial areas. Abrasion of stainless steels are very important issue during daily use. It is aimed to prevent this problem by applying surface coating. Surface coating by aps method has been applied with using two different types of powder. In addition, that was investigated to how effect to coating with using of powders which have different chemical compositions. %100 woka 7202 and %50 woka 7202-%50 diamalloy 2002 was preferred as coating powders. Firstly, coated samples are investigated with wear resistance test, optical image and microstructural observation. After that, hardness measurement, XRD analysis and SEM analysis is applied. Additionally, images of surface roughness of samples are observed as 2D and 3D. Wear test is made using alumina balls in different velocities, distance and load parameters. EDS and SEM analysis are observed in detail according to wear test.