dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Hakan Güler |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-16T08:33:25Z |
|
dc.date.available |
2021-03-16T08:33:25Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Camcı, Ali Ammar. (2019). Kavşak tasarımında trafik simülasyon tekniklerinin kullanımı ve Sakarya için uygulamalar.. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/79577 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Anahtar kelimeler: Kavşak tasarımı, kavşak tipleri, trafik sinyalizasyonu, trafik simülasyonu, kuyruk uzunluğu Modern çağda, büyük şehirlerin en ciddi sorunlarından biri trafik sıkışıklığıdır. Bu sorun toplumun yaşamını direkt olarak olumsuz etkilediğinden, ulaştırma mühendisliğinin en önemli çalışma konularından biridir. Trafik sıkışıklıkları, çoğunlukla, şehiriçi kavşaklarında görülmektedir. Bu sebeple kavşak tasarımında en etkili çözümlerin bulunması toplum için çok önemlidir. Gelişen bilgisayar teknolojileri ile, kavşakların yerinde inşa edilmeden trafik sonuçlarının gözlenebileceği trafik simülasyon programları üretilmiştir. Bu çalışmada, kavşak tasarımında trafik simülasyon yazılımlarını kullanmanın etkisi araştırılmıştır. Serdivan Sapak Camii Kavşağı ve D-100 Dörtyol Sanayi Kavşağı geleneksel yöntemler ile incelenmiş, araç sayımları yapılarak güzergahlar üzerindeki trafik hacmi ortaya konmuştur. Çalışma konusu kavşakların, Vissim mikroskobik trafik simülasyon yazılımı kullanılarak, modeli oluşturulmuş ve trafik parametreleri yazılıma girilmiştir. Güncel durumdaki kuyruk uzunlukları iki kavşak içinde hesaplanmıştır. Serdivan Sapak Camii Kavşağı için yapılan senaryo çalışmalarında iki farklı trafik hacmi seçilmiş ve bu durumlardaki kuyruk uzunlukları tespit edilmiştir. Alternatif önerisi olarak kavşakta katlı kavşak tercih edilmiş ve yazılımda tasarlanmıştır. Aynı trafik hacim değerleri için katlı kavşak tasarımında oluşan kuyruk uzunlukları hesaplanarak mevcut durum ile karşılaştırılmıştır. D-100 Dörtyol Sanayi Kavşağı için ise güncel trafik hacim değerleri sabit tutularak sinyalizasyon faz değerlerinde dört farklı alternatif için kuyruk uzunluğu değerleri hesaplanmış ve karşılaştırılmıştır. Yapılan Vissim analizlerinde ortaya çıkan sonuçların gerçek duruma çok yakın olduğu gözlenmiş olup trafik simülasyon tekniklerinin kavşak tasarımlarında tasarımcılar tarafından kullanılmasının çok verimli olduğu ortaya konmuştur. |
|
dc.description.abstract |
Keywords: Junction design, junction types, traffic signalization, traffic simulation, queue length In the modern era, one of the most critical problems of big cities is traffic congestion. Due to this problem directly negatively affects the life of society, is one of the most important topics of transportation engineering. Traffic jams are mostly seen in urban intersections. Therefore, finding the most effective solutions in the design of intersections is very significant for the society. With the help of developing computer technologies, traffic simulation programs have been produced in which traffic results can be observed without being constructed at the intersections. In this study, the effect of using traffic simulation software in junction design was investigated. Serdivan Sapak Mosque Intersection and D-100 Dörtyol Sanayi Intersection were examined with traditional methods and vehicle counts were made and traffic volume on the routes was revealed. These intersection were modeled using Vissim microscopic traffic simulation software and the traffic parameters were entered into the software. Current queue lengths are calculated at two intersections. Two different traffic volumes were selected in the scenario studies for Serdivan Sapak Mosque Junction and queue lengths were determined in these cases. As an alternative suggestion, interchange is preferred and designed in software. For the same traffic volume values, the queue lengths in the interchange design were calculated and compared with the current situation. For the D-100 Dörtyol Sanayi Junction, the current traffic volume values were kept constant and the queue length values were calculated and compared for four different alternatives in signaling phase values. It was observed that the results of the vissim analyses were very close to the real situation and it was found that the use of traffic simulation techniques by designers in junction designs was very efficient. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Kavşak tasarımı |
|
dc.subject |
Trafik sinyalizasyonu |
|
dc.subject |
Trafik simülasyonu |
|
dc.subject |
Kavşak tipleri, |
|
dc.title |
Kavşak tasarımında trafik simülasyon tekniklerinin kullanımı ve Sakarya için uygulamalar. |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, Ulaştırma Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Camcı, Ali Ammar |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|