Dünyada kullanılan araçların birçoğu geleneksel içten yanmalı motorlara sahip olup, fosil yakıtlar kullanmaktadırlar. Bu motorlardan zararlı gazlar ihtiva eden egzozemisyonları çevreye yayılarak, çevre kirliliğine neden olmaktadır. Motorlu taşıtların çalışması sonucu oluşan egzoz gazı emisyonları çevreyi kirletmesi sorunu uluslararası düzeyde sorun haline gelmiştir. Bu sorunun çözümü için 90'lı yıllarında başından itibaren binek araçlar için NEDC (New EuropeanDrivingCycle/Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü) testi sonuçlarına göre emisyon limitleri uygulanmaya başlanmıştır. Ayrıca emisyon limitleri yıllar içinde sıkılaştırılmıştır. Volkswagen firmasının Amerikada açığa çıkan sürümmanipulasyonı sonrası NEDC çevrimi yerine gerçek hayat koşullarını temsil edebilecek daha gerçekçi bir test prosedürünün elzem olduğu konusu gündeme gelmiştir. Bu sebeple Avrupa Birliği Komisyonu var olan NEDC test prosedürü değerlendirilmesi için komisyon kurmuştur. Komisyon gerçek hayatı daha iyi temsil edecek olan WLTC (World-wideharmonizedLightduty Test Cycle/Dünya Genelinde uyumlu Hafif Araç Test Döngüsü) test yöntemini geliştirmiştir. 2018 Eylül'ünden itibaren Avrupa Birliği Ülkelerinde binek araçların emisyon limitleri WLTC test prosedürüne göre değerlendirilmektedir. Bu çalışmada NEDC ve WLTC test yöntemleri kıyaslanacaktır, WLTC'nin hangi yönlerden gerçek hayat sürüş koşullarını daha iyi temsil ettiği belirlenecektir. NEDC ve WLTC test prosedürlerinin kıyaslanması kapsamında dizel binek bir araç her iki çevrim testinde karşılaştırılmalı olarak test edilecektir. NEDC ve WLTC test sonuçlarına göre emisyon değerleri ve yakıt tüketimi kıyaslanarak incelenecektir.
Most of the vehicles used in the world have traditional internal combustion engines and use fossil fuels. Exhaust emissions that contain harmful gases from these engines spread to the environment and cause environmental pollution. The problem of polluting the environment is the problem of exhaust gas emissions resulting from the operation of motor vehicles at the international level. In order to solve this problem, emission limits have been applied since the beginning of 90s according to NEDC (New European Driving Cycle) test for passenger cars. In addition, emission limits have been tightened over the years. After the revised version manipulation of Volkswagen in America, the issue of a more realistic test procedure, which would represent real-life conditions, was essential rather than the NEDC cycle. For this reason, the European Commission set up a commission for the evaluation of the existing NEDC test procedure. The Commission has developed the WLTC (World-wide harmonized Light duty Test Cycle) test method which will better represent the real life. As of September 2018, the emission limits of passenger cars in European Union Countries are evaluated according to the WLTC test procedure. Inthisstudy, the NEDC and WLTC test methodswill be compared, in whichways WLTC willbetterrepresentthereal life drivingconditions. Inthecomparison of NEDC and WLTC test procedures, a dieselpassengervehiclewill be testedcomparatively in bothcycletests. Accordingto NEDC and WLTC test results, theemissionvalues andfuelconsumptionwill be compared.