dc.contributor.advisor |
Doktor Öğretim Üyesi Ayten Yılmaz Yalçıner |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-16T08:33:12Z |
|
dc.date.available |
2021-03-16T08:33:12Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Günday, Ülkü Rana. (2019). Yalın altı sigma metodolojisi ve bankacılık sektöründe uygulanması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/79533 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Yalın Altı Sigma kavramı 2000li yılların başında "Yalın" ve "Altı Sigma" kavramlarının bir araya gelmesi sonucunda oluşmuştur. Yalınlık bekleme süresi, taşıma, gereksiz işlem ve hareketler, stok tutulması ve hatalı işlemler gibi israfların azaltılmasını esas alır. Altı Sigma ise, firmaların ürün/hizmet performansını sigma düzeyi ile ölçer. Hedefi müşteri beklentilerini mükemmel şekilde karşılayacak ürün ve hizmete ulaşmaktır. Yalın Altı Sigma, süreçlerde iyileşme, daha kaliteli ürün/hizmet, daha verimli iş modeli sağlarken maliyetleri düşürür, israfları azaltır. Yalın Altı Sigma'nın hedefi müşteri odağı olmaktır. Bu çalışmada, Yalın Altı Sigma metodunun hizmet sektörü olan bankacılıkta uygulanması ele alınmıştır. Bankacılık sektöründe kredi ve banka kartlarının, müşteri kart talebinden kartın müşteriye ulaşmasına kadar olan uçtan uca süreç incelenmektedir. Bu süreç müşteri deneyiminin iyileştirilmesi ve rekabet avantajı sağlanabilmesi için müşteri beklentisini karşılayabiliyor olmalıdır. Bu sebeple bu çalışmada, Yalın Altı Sigma metodu kullanılarak kart teslimat sürecinin iyileştirilmesi hedeflenmiştir. |
|
dc.description.abstract |
The concept of Lean Six Sigma was formed as a result of the combination of Lean and Six Sigma concepts in the early 2000s. simplicity the reduction of all waste in the process. Six Sigma measures the firm's product / service performance with sigma level. Target to reach the products and services that meet the customer expectations perfectly. Lean Six Sigma provides better quality products / services, more efficient business model while improving processes reduces costs and reduces waste. The goal of Lean Six Sigma is to be the customer focus. In this study, the application of Lean Six Sigma method in banking, which is the service sector, is given. In the banking sector, credit and debit cards will be examined from customer card request to end-to-end process until the card reaches the customer. This process should be able to meet customer expectations in order to improve the customer experience and provide competitive advantage. Therefore, in this study, it is aimed to improve the card delivery process by using Lean Six Sigma method. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Yalın Altı Sigma |
|
dc.subject |
Bankacılık Sektöründe Yalın Altı Sigma |
|
dc.subject |
Hizmet Sektöründe Süreç İyileştirme, |
|
dc.title |
Yalın altı sigma metodolojisi ve bankacılık sektöründe uygulanması |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, Mühendislik Yönetimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Günday, Ülkü Rana |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|